Suzy Toronto och mannen i provhytten.........

image292

Detta underbart knasiga (i mina ögon) stämpelmotiv är tillverkat av Art Gone Wild och denna
serie stämplar heter Susy Toronto och texten hör givetvis till.
Jag kunde inte motstå dessa motiv för de är så härliga och glada, eller vad tycks!
MarieG och PernillaR i Nässjös pysselgäng gillar dom vet jag, för jag målade detta med
Promarkers (och polychromospennor hemma) när vi träffades i måndagskväll......
så jag var tydligen inte ensam om att digga dom! Anledningen att jag skriver det är att de
övriga i min familj tyckte NÄÄÄ när jag ville ha smakråd vid inköp, men jag lyssnade inte
på råden och är så glad i Susy T. Fast nu när de sett ett klart kort ändrade de sej........
Bling i glasögonen och glitter i stjärndiademet med weetlookspenna och embossingpulver.

image293

"Tea Time" är namnet på denna stämpel från Hampton Art stamps och jag har
stämplat upp med versafine smockey grey och var snabb på med hologramembossing-
pulver..... Använt mej av Fiskar skärmallar för att få ovaler. Bandet låg i "braiga" lådan och är
tejpat med supertejpet från Biltema på ett ljusgrått papper.
Blommorna är nya från Prima och ingår i "sweetheart flowers" förpackningen och crystal
brads.

Förra hösten när jag befann mej i ett av KappAhls provrum i stan och i vilket skede i kläd-
provningen jag var minns jag inte, men tror det var någon tröja.
Plötsligt hör jag en man ropa :
-Asta! Asta! och ropen efter Asta blev bara högre och högre och irriterade damröster började även
akomanjera detta ropande efter Asta!
Efter sex, sju Asta blev ropen högre och gällare och medan jag klädde på mej min egen tröja
 började jag fundera att antingen hör damen han ropar efter dåligt eller så har det hänt något!
Snabbt som rackarns åkte övriga kläder på, för Röda Korsaren i mej låg i startgroparna om
något allvarligt hänt! När jag ryckte upp draperiet till mitt provrum låg en  äldre herre på alla fyra och
kröp på golvet och ropade efter Asta!
När jag undrade om jag kunde hjälpa honom med något ställde han sej förläget upp och berättade
att hans fru Asta hade bett om assistans vid sin klädprovning och han kunde nu inte hitta henne och
 han kröp därför runt och letade i alla hytter då han tänkte att han kanske kände igen hennes skor
och ben....
Han hade kollat ett antal provrum och det var inte uppskattat av alla, därav de irriterade damrösterna
när han kikade in underifrån! Visst hade jag med fräst  till om en karl stuckit in huvudet under
draperiet.  Man är ju som man är snart var jag med involverad i letandet efter Asta och när vi kollat
alla hytter utan reslutat hörde vi en damröst  med skärpa i bakom oss:
-Men Karl vad gör du? Och ja, det var Asta i egen hög person........Hon hade tyckt att det var onödigt
att stå i kö till damernas provrum, så hon hade plankat in i herrarnas provrum och där hade vi inte
tänkt på att leta......Vi fick den dagens bästa skratt och jag tycker att både Karl och Asta var härliga!
Hur brukar ni göra om någon försvinner i ett provrum, kryper ni med på golvet som Karl?

Innan jag avslutar detta inlägg får jag inte glömma att TACKA Kort-Nilla för de fina pysselsakerna
som nyligen låg i min brevlåda! Jag vann en utlottning i henns blogg och blev så glad över allt fint!
Som alla märker så kommer jag aldrig att sluta stämpla! Jag hittade denna underbara hobby år 2000
och som jag skojar med familjen att den dagen jag blir senil kan de ge mej en träkloss att sitta
och känna på för att återigen hamna i stämplarnas roliga värld!

Ha det så Finemang allihop!
image294

Kommentarer
Postat av: Petraso

*Asgarv****** Skit va skoj du är Gumman!!!!
vi har massa gemensamt jag och du gillar roliga historier och är röda korsare och älskar galna stämplar!!!!! Du är Bäst

2008-04-09 @ 19:17:39
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Anita/AniLi

Vilken härlig stämpel!! Det är ju jag på 80-talet!! Ha,ha..Glasögonen var samma modell..
Underbar historia också!
Kram
Anita

2008-04-09 @ 19:46:41
URL: http://anili.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Ha, ha, ha..... tack för dagens skratt!!

Jag hade min Axel med mig när jag skulle prova tröjor för ett par veckor sedan. Axel är 5 år.
Jag tog på mig en rosa/röd tunika och Axel sa hlgt och tydligt:
"Vad fin du är mamma, du ser ut som ett hallon!!"
Jag förstår att färgen kallas hallonröd och jag var tvungen att köpa tunikan när jag fått sådan komplimang!! :-)
Hade ju den på mässan i Göteborg, förresten....

2008-04-09 @ 19:56:30
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: KarinS

Åh vad Suzy T kortet var fantastiskt!!! Vilken underbar stämpel!! Har du fler ifrån den serien också?? Hoppas det för då kommer dom nog upp här ockås snart! ;) Måste hålla utkik efter hennes namn nästa gång det ska shoppas stämplar- så läckert!!
KRAM

2008-04-09 @ 20:14:55
URL: http://www,bloggkarin.blogg.se
Postat av: Jenny (e.j.m)

HejLotta!
Vad det är härligt attläsa dina historier.
Jag skrattar gott och ler över varje inlägg du skriver, Tack!
Oj vilken läcker stämpel....damen med de stora glasögonen! Och texten var ju helt underbar!!!!
Var har du köpt dessa...måste ha!!!!!

Snart åker vi till Nässjö, det skall bli så roligt längtar! Vi kommer ner till Valborg för att gå erat "berömda" fackeltåg. Fredag nässjö stad, är det marknad då?, det brukar ingå ivårt årliga besök kring Krist himmel... På lördagen skall vi bryta den fleråriga traditonen av att besöka Eksjö och åka på en liten tripp till Tennhult och "Hildas Rum". SEn blir det väl lite scrapp oxå.
Späckat schema...vi kanske stöter på varandra!

//Jenny

2008-04-09 @ 21:09:14
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Anita

Hej goa vännen!
Tack för dina positiva rader i min blogg. Du gör mej alltid så glad. Gulle dej!
Glad blir man ju av dina historier också. Har du inte funderat på att skriva en liten bok?
Och till sist... du måste berätta var du köpt din stämpel Susy Toronto? Hon är ju helt underbar. Hm, såna där glasögon hade jag för 100 år sedan. Urp!
Har du målat ansiktet med Promaker? Vilka färger?
Håret har du fått till så himla bra. Du är kanon!
Må så gott.
Kramis från Anita
Ps, snart får jag åka till Nässjö för att träffa dej.

2008-04-09 @ 22:34:43
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: monica

älskar dina små anekdoter *skratt*, perfekt att kika in här som en bra start på dagen =D
Jisses vilket läckert kort det översta var!!! störtskönt!
Ha en skön dag!
*kram*

2008-04-10 @ 06:12:31
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Jag såg dessa på scrappiz igår. Så himla läckra kort. Jättekul med annorlunda stämplar : D
Skorna ÄR sköna. Jag kommer nog verkligen bo i dom. Tyvärr har jag svårt för skor m klackar då ryggen sätter stopp, annars är det givetvis dösnyggt. Lite går men inte f mkt.
Skorna kommer fr Gino Ventori.
Lycka till!!!
Kramelikram

2008-04-10 @ 07:34:38
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilket härliga kort! Gillar den över stämpeln!!

Ha en bra dag!

2008-04-10 @ 15:06:24
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: MarieG

Kul o se kortet klart, stämpeln är ju bara såå COOL!!! Ja, nog har jag varit en Karl jag åxå... fast jag brukar vara lite diskretare förstås *ler
//MarieG

2008-04-10 @ 17:08:24
Postat av: Marja

Guuuud så häftig stämpel!!! skrattar än en gång så tårar na rinner!!

Kram Marja

2008-04-10 @ 19:45:24
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com/
Postat av: babbalalla

Hihihi, den översta stämpeln var helskön! Me like!! Hoppas att jag ska lite ork kvar imorgon när jag kommer hem imorgon, för jag längtar efter att sätta mig ner och pyssla!! Ha det gott! *kram*

2008-04-10 @ 20:07:39
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: Mia

Den där galna stämpeln är ju helt underbar! Båda korten är jättefina. Nej, jag har aldrig tappat bort någon i en provhytt någon gång. OM jag en vacker dag gör det så lovar jag att krypa på alla fyra medan jag ropar på den jag tappat bort. Jag kommer dock att be någon fota detta för att sedan scrappa om den dråpliga händelsen....liite får man ju bjuda på sig själv. =)

Kram!

2008-04-10 @ 20:17:57
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Elzie

Härligt! Men vad är dom där polychromospennorna (eller hur det stavas!)? Har sett att det står om dom på ett flertal bloggar nu.
Hoppas du får en härlig helg.
Kram Elzie

2008-04-11 @ 16:38:04
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Vilka jätte fina kort :)

Hehe den stämpeln på översta kortet var cool :)

ha det så fint.
// Gurkiss

2008-04-13 @ 00:14:30
URL: http://gurkiss.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0