Vårkort i lila, DTP och Kurt Olsson.........

image295

Tilda i basketkängor, keps på sniskan, shorts och hopprep är på pricken lik
yngsta tösen här hemma, fast hon leker mer häst med hopprepet än hoppar!
Så detta stämpelmotiv från Magnolia följde snällt med hem från mässan i Göteborg....
Motivet är färglagt med mina nya polychromospennor från Faber-Castell med MCP teknik.
MCP betyder Magic Color Pencil och dessa polychromospennor är oljebaserade och man
drar ut färgen med en pappersstompf med lösningsmedel. Faber Castellpennor hittas bland
annat både hos Stämpelgården och Inkywings och det var faktiskt ganska så stor skillnad
på  pennorna från  Faber-C och Prisma , som är mycket starkare i sitt pigment och man får ta i mer
med både penna å stompf. Prismas får väl bli höst och vinterpennor och Faber- C vår och sommar!
Bakgrundspapper Daisy D och bården runt cirklen är gjord med Fiskars bårdstans, som maken
köpte när han var i USA innan jul. Primablommor med glitterpenna för lite bling.

image296

På mässan i Göteborg kunde man sitta och vila benen lite och ta del av Sara G/ Sagam´s
stora kunnande
inom stämpling. Det var till och med så förnämligt att man fick prova på själv!
Vi var med på en av visningarna av DTP, Direct To Paper och det gav mersmak och detta
kort är resultatet från skrivbordet hemma. Mina två olika turkosa dynor Impressdynor, som jag bara
dragit ut på albumblad tills jag blev nöjd, hur enkelt som helst!
Därefter är motiv från Hero A uppstämplade med min favvodyna Versafine och den nya vita kanonpennan Inkssentials fick göra sitt med de vita påmålade detaljerna. Pennan är superbra och jag säjer äntligen
en bra vit penna! Under det 3D monterade turkosa pappret är det flourish från QK rev som sticker ut.
Cardstocken är vit was

I början på 90-talet  var kultfiguren Kurt Olsson en stor frontman och stod även för avdentskalendern
på TV. Äldsta dottern född  -91 gillade verkligen Kurt och alla hans upptåg, sångerna med
damorkestern samt Kurts följeslagare Arne. Hon var tidig på att prata och ibland missade hon
väl några bokstäver när hon for fram - hon var TOTALT helvild som liten och jag skyller nu alla
mina gråa hår på henne. Hennes rekord på att "råka" ta sönder porslinsfigurer är 11 st på en vecka,
det hjälpte inte att ställa upp, hon klättrade på allt....
En dag var henns morfar barnvakt och de for ner till stan och handlade i en charkaffär och just den
dagen var alla ute och handlade chark för kön var lång och min dotter ville inte stå still trots löfte
om att titta på video med idolen Kurt väl hemma. Slutligen var de framme och hon klängde upp
och försäkte plocka i hans varor i en kasse från bandet när han betalade. Hon fick i hans korvar och
leverpastej och SKREK sedan så det ekade i hela affären:
- Skynda dej nu morfar, nu ska vi hem till KÅTE Olsson!
Min pappa var inte den som brukade rodna, men i detta läge gjorde han det och tog kasse och barn
i ett nafs, medan hon fortsatte hotja om KÅTE Olsson. I affären låg tystnaden tät.........
Kan även tillägga att jag vet hur han kände sej, då jag var med brorsans grabbar och dom prompt
hem till  "Bögare Bob"........

Ha en underbar helg och pyssla lugnt ~ TACK för alla kommentarer, de är glasyren på mockarutan......

image297

Kommentarer
Postat av: Ullis

Ha ha ni är er lika (släkten G alltså)! Sitter och pysslar med ett glas rött! Så sköönt! Vilka fina kort du gjort! Letar efter länken.....
Ha det bra! Hitta nu inte på nåt dumt imorgon fm... så du förlorar det kort du redan har eller?
Kram Ullis

2008-04-11 @ 20:46:17
Postat av: Ullis

Ha ha ni är er lika (släkten G alltså)! Sitter och pysslar med ett glas rött! Så sköönt! Vilka fina kort du gjort! Letar efter länken.....
Ha det bra! Hitta nu inte på nåt dumt imorgon fm... så du förlorar det kort du redan har eller?
Kram Ullis

2008-04-11 @ 20:46:24
Postat av: Linda

Vilka underbara kort! Önskar att jag hade kunnat vara med på era pysselträffar, måste ni bo så långt iväg?

Kåte Olsson...haha, jag förstår att alla tystnade! :) Eller som vi här i Halmstad som inte kan säga kort, utan säga kååt istället. Inte jag då (pappa säger att jag förmodligen såg för mycket på Saltkråkan när jag var liten...), men alla med utbrädd Halmstaddialekt. Här hade det inte varit pinsamt att åka hem till en kåt olsson. ;)

Trevlig helg!
Kramar Linda

2008-04-11 @ 21:21:12
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Åsa/asamia

Jättefina kort, fin kantstans!
Ha en bra helg!
*Kram*

2008-04-11 @ 21:30:30
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Jenny (e.j.m)

Tack för alla goa skratt du ger mig.
Jag älskar att läsa dina historier=)
Vad fint ditt kort blev med DTP, Direct To Paper.

Må så gott och ha en riktigt skön helg!

//Kram Jenny

2008-04-11 @ 21:50:25
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Cathrin

Ha,ha,ha vilka roliga historier. Men du.....jag har inte sett några gråa strån på ditt huvud,eller har du doppat huvudet i färgburken?Kram cathrin

2008-04-11 @ 22:18:07
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Marja

Ohh vad underbara historier!! Jag har just nu en sån vilding på 2,5 år som din...
Jag verkar i alla fall inte vara ensam!

Jooo korten....underbara!!

Kram Marja

2008-04-12 @ 09:57:40
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com/
Postat av: SusanneSj

Oh hjälp, underbart med ett skratt så här efter mkt tillbringande i köket idag. Riktigt kul.
Jösses så söt stämpeln var liksom kortet.
Jag blev stormförtjust i det turkosa kortet, ursnyggt! Det finns så mycket tekniker som man vill testa man aldrig kommer till skott med.
Kram kram

2008-04-12 @ 16:10:06
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Petra S

Tack för att jag fick skratta lite, njuta av dina fina kort och TACK för kommentaren på min blogg. det värmer...
Kramis Petra
Ps. Heja HåveeeBlååååå!

2008-04-12 @ 16:10:37
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: zizzi

Hej vännen och tack för de värmande kommentarerna du berikar mitt liv med!!!!
Hit är alltid kul att komma! Visst är Sagam duktig! Jag har ju turen att träffa henne då och då. Ditt DCT kort blev kanon!
Kramar i massor

2008-04-12 @ 22:07:42
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Sonja T

Vart får du allt kul ifrån, hehe:) Man har säkert både hört o sett mycket kul, men dumt nog memorerar man det för det dåligt... kanske poppar allt upp en dag när man blir gammal o grå?:)

/Sonja:)

2008-04-13 @ 00:16:34
URL: http://rastom32.blogspot.com
Postat av: Heike

Wow,this is just gorgeous.

Beautiful work and coloring, love it.......

2008-04-13 @ 00:31:22
URL: http://kreative-stempelwelt.blogspot.com/
Postat av: VeronikaP

Vilka underbart fina kort du gör!! Det lila är superläckert!!

Det saknades ett H i länken från din signatur i min blogg, synd om det alltid blir fel för dig....

2008-04-13 @ 09:40:09
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Mia

Ha ha...stackars, stackars morfar!! Så fina kort! Du gör såna avancerade grejor och har saker som jag aldrig hört talas om. =) Den där vita penna blir jag sugen på, tycker många är skitdåliga.

Kram!

2008-04-13 @ 11:05:23
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: MarieG

Ha, ha.. underbara historier!! du Lotta, kanske kan du visa den där tekniken med det turkosa kortet nästa gång vi träffas på vuxenskolan?
Ha det bra!
Kram!

2008-04-14 @ 06:47:35
Postat av: Sara - SaGam

åh, vilket härligt turkost kort med DTP-tekniken. Roligt att få inspirera!

2008-04-14 @ 21:31:20
URL: http://www.sagam.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0