Skridskor, ängel, jultag å tandläkarbett.........





Det skridskoåkande paret från Magnolia är väl charmiga! De är färglagda med MCP-teknik
och som synes sparade jag inte med stickles på hennes muddar......

 
Papper från Best Creation inc med glitterembossad yta, knapp med "hårigt" garn. Snöflinga QK
utstansat i blingpapper, mellandel och crystalbards. Bakom snöflingan anas lite ljusturkos tyll.
Nålen i rosetten från Maya Road, bandet hittade jag i USA tidigare i höst, hrm det var ett av många
som råkade följa med hem.......



Liten julängel från Alota målad mest med twinklings, akvarell till hår. Pappret kan jag
inte säga så här direkt, för jag mitt snille hade skurit bort nedersta remsan  med text......
men det är fint med sina guldswirlar ivarjefall....

 

Guldcardstock under lilla ängeln som är 3d monterad och guldchalkade kanter.
Enkelt band i guldlyster med brads och mellandel i någon slags tunn veckad
metall som jag fann i Magnolias butik.


   


Hobbyhuset har fått påfyllning av nya varor och dessa påsar med vita tags från Sara´s Surfaces
är en av nykomlingarna i butiken. Dessa Tags in Bags innehåller tre i varje förpackning och
man kan göra mycket roligt med dom! Här, nu innan jul fick det bli en julinspirerad variant.

Blomma från de läckra Petaloo med velvet brads från Prima, som även tillverkar sammetslöven.
Text utstansat från ett av mina favoritalfabet QK Maddie Anne. Band Doddlebug, som finns i
shopen! Cia har redan startat sin julrea och du som bor i krokarna av Kvänum är välkommen
att hälsa på i hemmabutiken som håller öppet på lördag! Läs mer om det  på  www.hobbyhuset.se
Hade vi inte haft stort Luciatåg att bese, så vet i katten om det inte blivit ett besök hos Cia, men
förhoppningsvis blir det fler tillfällen!


Nu är det snart "halvlek" och en hel del avslutningar, uppträden och födelsedag av en styck 17-åring
är avklarade och det är lite lugnare! Det är detdär med alla tider hit och dit, som stressar mej till max, allt
annat med julen och därtill det blir som det blir, jul blir det ändå! Stressar ni så här i juletid?

Då minsta tösen har ett antal för mycket tänder i munnen och innan tandställning ska på plats får hon
då och då dra bort ett par tänder. I förra veckan var det dags för koll igen och denna gång slapp hon dra
bort, då de kindtänder som ska väck har inte kommit fram tillräckligt ännu.
 Tidigare i höst när tandläkaren skred till verket och drog bort några tänder var jag ju bara tvungen att fråga
hur många gånger han blivit biten av barn i sin yrkesroll?

Mina tankar gick till min Bror som i ett utsatt läge i tandläkarstolen för sådär 30 år sedan, bet sin
tandläkare rakt i tummens mjukare del så blodet flödade........Min Pappa ville helst av allt ha ett hål i golvet
och försvinna igenom vid det tillfället ......
Trots att  Brorsan genom tandläkarbettet försökte avstyra alla framtida besök dit slapp han inte undan och
någon vecka senare var det dags för rond två! Pappa ville inte att samma scenario skulle utspelas utan
mutade Brorsan med:
- Sköter du dej ORDENTLIGT denna gång, så åker vi till leksaksaffären direkt efteråt och du får välja
vilken bil du vill!
Brorsan sa inte ett pip hos tandläkaren, gapade och skötte sej - men jag kan tänka mej att Pappa var ganska
svettig innan besöket var över.....
När de kom ut från motagningen sa Brorsan ett ord:
-Leksaksaffären!
Och där valde han ut en stor stegbil, som lämnade ett stort hål i pappas plånbok, men löfte är löfte!

Dotterns tandläkare tänkte en stund på min fråga och kom fram till att en gosse bitit honom och det var
ett "rejält" nyp som han sa - men sedan har han under sina 34 år som tandläkare inte blivit biten igen!
Då jag undrade om de förde "bettstatistik"  i personalrummet  och varje bett innebar tårta, gapskrattade tand-
läkaren! Han gillade idén, men tyvärr skulle det inte bli mycket tårta för det är tydligen sällan de blir bitna!
Själv trodde jag att ett bett då och då tillhörde  en tandläkares vardag, för hemma hos oss är det standard,
med tanke på Brorsan att vi säger:
- Bit inte tandläkaren!


Önskar er alla en fin Luciahelg och hoppas att ni har överseende min brist
på nya bloggdateringar samt
bloggbesök hos er! Så fort mina energidepåer är mer laddade ska jag ge mej ut på en STOR bloggrunda,
för jag uppskattar alla mina bloggvänner så mycket!

Skutt och kram på er!





Kommentarer
Postat av: Maria O

God Jul !

Så härligt mycke glitter på magnolia kortet.

Dom där påstagsen var ju läckra.

Så vådliga besök ni gör hos tandläkarn.

Kram Maria

2008-12-12 @ 10:52:34
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Å vad fina de är skridskoparet - och ditt kort med dem är superduper!!!

Hoppas du får en härlig helg!

2008-12-12 @ 11:58:29
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Karåla

Vilka härliga kort! Gillade speciellt kortet med ängeln, vilken söt stämpel :)



Ha en trevlig helg!

2008-12-12 @ 12:15:39
URL: http://carolas-kortblogg.blogspot.com/
Postat av: mia.t

Visst är skridskoparet fint, jag har inte hunnit göra något med det än men snart är det julledigt på jobbet och då ska det pysslas! Jättefina kort i vanlig ordning! Din bror verkar stå för många glada skratt både nu och förr ;)



Ha en fin fredag!

Kram Mia

2008-12-12 @ 13:17:05
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Vikkan

Vilket ljuvligt kort med skridskoåkarna! Bevisar att julkort inte behöver vara röda. Undrar just varför man förknippar julen med just rött???



Ängeln var också jättefin!



Stressa inte för mycket nu inför julen! Ta dig tid att bara slappa också!



GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!



Kramar Vikkan med busfröna

2008-12-12 @ 15:19:06
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: Karin- Essmo

Sååå fina kort! Gillar Alotaängeln så mycket! Beställde den för 1månad sedan, men den har inte kommit än.. Hade ju var kul & få den innan jul =)



*fniss* förstår din bror mycket väl, jag får skärpa mig ordentligt för att inte bita tandläkaren ;)



Så skoj det är & kika in här hos dig, lämnar alltid din blogg med ett stort smile på läpparna! :D



Ha det så gott & stressa inte allt för mycket ;)



Kram K.

2008-12-12 @ 15:37:06
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: SusanneSj

Hej,

jag är bara så glad att få se dina alster igen. Ta det du lugnt.



Fina kort. Gillar verkligen det med Alotaängeln, sååå sött.



kram på dig o trevlig helg

2008-12-12 @ 15:50:34
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: chruss

Haha, jag bet aldrig när jag var liten men jag har baske mej god lust att bita på äldre dar!!! jag lovar, jag gastar till ibland när han är igång. Hade jag inte så mycket grejjer i munnen så skulle jag garanterat hugga. Varför? Jo, han är så hårdhänt, vrider huvudet som om han nyss tittat på Exorcisten och tror att mitt går att snurra likadant...typ..

ha en skön helg!

2008-12-12 @ 16:26:59
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: NetteR

Du har så mycket fint i din blogg. Skridskopar-kortet är helt ljuvligt, älskar färgerna.

2008-12-12 @ 18:57:55
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: lenislenis

Underbara kort!

Blev nog mest förtjust i skridskoparet men även Alotaängeln är ljuvlig!

2008-12-12 @ 23:28:13
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Cicci

Så fint det blev med det blå pappret till skridskoparet. Gillar!

Det var inte bara på grund av barnbett som jag inte blev tandläkare. Tänk så mycket läskigt de får se.

Undrar om min tandläkarskräck har något med saken att göra också.Hmmm!

Kramiz

2008-12-13 @ 19:35:00
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, vad jag gillar det översta kortet!! Kan tänka mig att det gnistrar och blänker IRL! Vilka härliga färger! Vad gäller julen så stressar jag INTE! Jag har inte köpt en enda julklapp än men har ingen panik för det...man hinner! =)



Kram!

2008-12-13 @ 23:28:26
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Malin

Underbara kort!!! Julkort ska glittra så mera stickles till folket =D

Jag har bitit tandläkaren skäms Jag var 23 år och fick panik eftersom jag är grymt tandläkarrädd och kunde inte svälja...Så i mitt desperata försök att svälja så bet jag ihop och nöp nog stackaren rejält i handen. Hon drog ut fingrarna och började skratta iallafall...ingen blodspilla tack och lov ;P

Det var inte samma tandläkare som din bror bet då? Som ni var hos med dottern menar jag ;P



Ha en härlig söndag!

Kramis!

2008-12-14 @ 18:42:22
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Pysselfröken

Jag har nåt till dig i min blogg. Kram

2008-12-14 @ 20:46:22
URL: http://mummylade.wordpress.com
Postat av: Helena landstoken

Massor av fint som alltid i din blogg.

God fortsättning på det nya året

Hälsningar

Helena

2009-01-05 @ 09:22:02
URL: http://www.landstoken.se/shop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0