Hängel, GPS och utmaning!

image209

Ett litet kort har jag hunnit med idag och det är detta med Hänglen på
sin pall. Motivet är målat med promarkerkr och MCP-teknik därefter.
Papper Daisy D´s Valentineserie osm jag har haft stor glädje av!
Text Poppes egen. Blommor Prima Esprite och blad QK rev.

Turen till Skåne var jättebra och Hipp, Hipps föreställning "500" var kul!
Tyvärr var GPS:n ingen höjdare så maken fick stå till buds med den gamla
vanliga GPS:en - mej......
Först körde den oss fel på två mil, så jag fick ta till min karta ( haha) och jag döpte
om den till DumDum från TomTom. Sedan var den superbra till att hitta till
vårt hotell och teatern i Lund och jag började tycka att detta var bra för mina nerver,
då jag alltid är kartläsare och chaffören (läs maken) inte alltid lyssnar på mina instruktioner.....
På lördagen skulle vi till Stämpelgården i Malmö, som hade öppet sin butik och jag var så
nöjd med GPS i 100 meter: sväng hö.....sedan ett rasp, varningstriangel på displayen och
helt svart - batteriet var slut och laddaren hade inte blivit med skickad....(karlar)
Vilken tur att jag fixat med mina gamla hederliga kartor och vägbeskrivningar ändå!
Stämpelgården är en mycket trevlig butik och jättetrevliga ägare och det var så roligt där på alla vis!
Besöket där resulterade i lite blommor och nya Whipper Snapper-stämplar och lite annat
smått och gott!

Jag har blivit utmanad av Petra/ Paradise och utmaningen ser ut så här:
Regler: Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg där den svarar på frågorna. I slutet av inlägget utmanar bloggaren nya personer..

Vad gjorde du för tio år sedan? Då var vår minsta tös alldeles nyfödd och man lärde känna denna lilla människa.

Vad gjorde du för ett år sedan? Började planera hur mitt stämpelrum skulle se ut.

Fem snask du gillar: Kan i nuläget inte äta godis då jag blivit allergisk mot både det ena och andra, men
                                      Skotte, Toblerone, Marianne, Karls Fazer mellanmörk choklad och amerikanska linser  

Fem sånger du kan hela texten utantill: Ojdå, har alltid sjungt med mina barn och gått på barnsång så kan man  
                                                                           väl de flesta barnsångerna. Och gamla scoutsånger med....

Vad skulle du göra om du var miljonär? Byta tak på vårat hus och bygga relaxroom med bastu samt resa
                                                                          till USA och åka runt i en husbil.

Tre dåliga vanor:Uppe sent, tycker det är astrist att laga mat till mej själv och tuggar sönder mina tandborstar.

 Fem saker du gillar att göra: Skapa, vara med familjen, bio, fixa med datan, läsa för att nämna något.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa: tubtopp, bikini, åtsittande kläder, polotröja eller volangkjol

Fem favoritsaker: Vårt hem, mina stämplarsaker och andra skapar-prylar, datan och TV:n

Jag skickar vidare denna utmaning till:
Joggemia, Theresia och Susannesj


Ha det alla Finemang  och om du tittar hit tisdagkväll har jag lite hyss för mej inför Valentine!

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Ha,ha,karlar.....och GPS,tänk om de kunde förstå att vi kvinnor är den bästa GPS de kan tänka sig. Tur du var med så han hittade hem igen,ha,ha.
Sött kort du gjort,har själv precis färglagt just det motivet.Låter spännande, jag kommer tillbaks på tisdag. Ha det så bra tills dess. Kram Cathrin

2008-02-03 @ 20:45:30
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: sari

Underbar kort!!!

2008-02-03 @ 21:38:20
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Linda

Så kul det låter; resan, besöket på stämpelgården osv. :) Men varför i hela friden skulle du inte ta på dig en polotröja? Det var ett konstigt val. ;)

Kramar

2008-02-03 @ 22:14:55
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Lotta/ FruH

Linda, det är så att jag inte gillar att vara instängd i något och som jag brukar säja "jag får snudd klaustrofobi i polotröja", så så är det.....
Kram
-Lotta

2008-02-03 @ 22:38:42
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Men vilka strapatser ni varit med om då. c",)
Ibland kan man inte lita på tekniken. Tur att du hade med kartan och förståndet.
Men åh, ett sött kort till. Underbart, ljuvligt och alldeles bedårande. Jag gillar ditt blomval. Du har ALLTID så söta blommor. Var hittar du dem?
Och så har jag en fråga till ... jag är ju nyfniken av mej... vad är MCP-teknik?

Jag är precis som du, kan inte ha polotröja. URP! Känner jag då. :o)
Ha en go vecka. Vi ses på tisdag. Spännande...
Stor kram från Anita

2008-02-04 @ 01:04:50
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Åsa/asamia

Sicket sött litet kort, visst är de underbara de fina hÄnglarna ;0)

2008-02-04 @ 08:18:06
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anonym

Ha ha ha....GPS....nu har fått ännu mer "bevis" på att denna apparat inte behövs hos familjen Nilsson. Maken vill ha en medan jag tror att jag själv bara skulle bli stressad av den. Vi får väl se hur det blir. Tyvärr så är inte det gamla hederliga sättet så pålitligt heller (dvs att jag läser kartan), jag lyckas nästan alltid läsa kartan fel och vi hamnar åt helsike i alla fall. =)

Tack för utmaningen! Ska klura lite på din idag...

Kram!

2008-02-04 @ 08:28:08
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Cia

Min gubbe ska köpa en TomTom GPS har han bestämt!!
Vilken modell har ni så man inte köper en som visar fel?
Jag tycker det är onödigt med GPS, karta går lika bra och jag har alltid hamnat rätt :-)

Låter som en bra shoppingdag!
Fina kort du skapat också!
Kram
Cia

2008-02-04 @ 09:58:13
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: Petra/Paradise

*asgarv* Tuggar sönder tandborsten känner jag sååååå väl igen!!! *fniss* ;)
jag är likadan! Å måste köpa nya tandborstar för det! ;P
Låter som en trevlig helg!
va missade de nätsladden till GPSen?! *haha* Såna misstag får man ju bara inte göra!! En sån håller typ batterikapaciteten i..jah..2-3timmar! Nåja, bra att kartläsaren var på plats då! *fniss* ;)
Fint kort du gjort gumman!
Vad tror du om onsdag? Skulle vara roligt å ses!! =)
Många kramar Petra

2008-02-04 @ 10:01:34
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Theresia

Men hllå har du varit på stämpelgården... tänk vad jag letar efter dessa stämplar från WSD!
Ja en GPS är också väldigt tröttsamt att lyssna på i längden när chaufören inte kör efter den...
Ha en trevlig kväll!
Kramar THeresia

2008-02-04 @ 20:33:26
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Theresia

Glömde en sak jag ska göra utmaningen inom kort jag lovar... har en utmaning just nu på min blogg så kom in och titta!!

2008-02-04 @ 20:34:37
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: zizzi

Vad kul det var att läsa! Kortet fint som vanligt och gillar verkligen din färgläggning.
Ha det!

2008-02-04 @ 21:48:51
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: KarinS

Åh vad skönt att ni kom fram tillslut! =)
Du är så otroligt duktig på att färglägga stämpelmotiven *mycket impad!*
Måste kila hit och kolla sen ikväll å se vad som skulle hända.. =)

2008-02-05 @ 08:41:40
URL: http://bloggkarin.blogg.se
Postat av: Chruss

Mysiga kort!

Hörde om en som hade med sig GPSen in i en affär varpå den började gasta håll till höger inne i kassakön...:-D. Frun gick visst hastigt därifrån medan maken stod kvar en aning röd.....

2008-02-05 @ 09:34:41
URL: http://chruss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0