Disney, Nyår och Valentine-kort

image202

Här är stämpelmotivet "crush" från Penny Blacks nya kollektion och jag föll som en
 fura när jag såg stämplen! Har väl en förkärlek för svart/vit prickigt, då både min hund
och kanin (de är ängladjur nu) har varit prickiga/fläckiga i svart vitt.
Motivet är målat med Promarkers, papper C-box och Elsie och QK hjärtan ,någon är
3Dmonterad liksom själva motivet. Texten är Magnolias och det finurliga är man drar
ut texten i sidorna, där jag skurit skåror.

image203

Här är det utdragit på den andra sidan med hjälp av banden.
Penny Black finner du hos bla Poppes. Tänkte att detta Valentine-kort
passar någon hundälskare kanske....

image204

Familjens ena gamla kompis har fått sin andra son och detta Grattiskort
hamnade i deras brevlåda från oss. Elefanten är akvarellmålad och uppstämplat på
"riktigt" akvarellpapper och rivet i kanterna. Motivet heter "embrace" och tillverkare
Penny Black även här. Text QK  Maddie Anne och lite småswirls även dom QK.
Det rutiga bandet är ihopknutit med hjälp av knapparnas snören.

image205
Här en min brors mellangrabb, 3½ år som firar nyår i värsta munderingen....
Öronkåpor för att slippa höra alla hemska smällar ute, simglasögon, som är helt
igenimmade för att slippa se och gosedjur som tröst i händerna.
Jag tycker att han är så söt och han har alldeles själv funnit denna lösning på sitt problem
 att slippa dessa otäcka nyårsraketer!

image206

Helgen har rusat iväg och vi har haft tre olika kalas inom ett par dagar, både borta och hemma.
Men lördagen tillbringade vi i Linköping och upplevde Disney on ice och det är verkligen att
rekommendera ur många aspekter!
Här ses Musse och Mimmi, (se ni att ljuset tom är ett hjärta) och många andra figurer från
Disneys stora familj var med, Mulan, Superhjältarna för att nämna några.
Om ni inte vet, är jag ett ganska stort Disney Freak, så mina barn behöver inte övertala mej
direkt för att följa med på film, ibland är det nästan tvärtom.....
Vi hade beättat för makens indiske arbetskamrat och dennes familj om Disney on ice och
tänkte att det har dom nog inte i Indien - de kom iväg sin sin lilla dotters stora förtjusning!
Frågan min make fick igår : "vad var det för golv dom var på?" Och, visst, det är kanske inte
helt enkelt att förstå att vi har is inomhus och på hela golv dessutom.......
Tänk vad han har att berätta om alla våra konstigheter här i Sverige vid hemkomsten!

TUSEN TACK för alla fina goa kommentarer, ni ska alla veta att de ger min vardag en
stor glädje och jag försöker besöka er alla!
Hoppas på att alla få en bra vecka - sköt om er!!!

Kommentarer
Postat av: Theresia

Å Underbara kort, så finrligt med texten som man kan dra i! Jätteläckert.
Disney on ice vore något för mig med! Någon annan gång kanske!
Ha en trevlig dag! Många kramar Theresia
Pss Är du ledig någon dag på veckorna???

2008-01-29 @ 20:12:44
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: sari

vilka ljuvliga kort du har skapat igen!!! he he heee...vilka fiffiga lösningar lill grabben har kommit på! =)
Kram

2008-01-29 @ 20:20:15
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Linda

Så coolt med skåran man drar texten igenom! :)

2008-01-29 @ 20:28:48
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Mia

Finurliga dig! Kortet är både snyggt och häftigt med den utdragbara texten. Och jag håller med dig- prickigt är snyggt! Din lille brorson är bara för söt....vilken uppfinningsrikedom de har de små trollen! Disney on ice hoppas jag kunna gå på någon gång. Undrar bara om jag får med mina stora barn...får väl vänta några år och gå med barnbarnen som mormor/farmor. =) Din mans indiske arbetskamrat blir väl idiotförklarade när han kommer hem och berättar om konstiga svenskar och deras påhitt!

Kramar i massor!

2008-01-29 @ 21:17:21
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: SusanneSj

Hej,
jag såg elefantkortet på Scrappiz, så himla gulligt.
Ditt översta kort gillar jag skarpt, mysiga färger.

Urs, men vad jag skrattade åt brorssonen. Det är så typiskt barn i den åldern att ah sina egna uppfinningar. Jag må säga att det var en helt fantastisk uppfinning.Tycker definitivt han borde ta patent på den. Nu måste jag scrolla å titta igen... Det här var verkligen dagens skratt. När ajg är på dåligt humör ska jag gå hit o titta på denna underbara bild.

Har aldrig sett Disney on Ice, vore en upplevelse. Men jag ska till EuroDisney i Paris till våren, de e inte illa de heller.
Kram och tack för att jag fick skratta så

2008-01-29 @ 21:26:00
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Låter som ni haft en dunderhärlig helg!! =D
Va skojsigt att Frida blev glad över kortet!! Det var ju det jag ville!!! Du får kramar henne massor ifrån mej!!
Vilka söta kort du gjort!! Du bygger alltid upp dem så finurligt!! =)
Förresten! Johan ska köra lite symaskiner till Borås åt hans far på tisdag..då blir det nog allt en liten tripp till Magnolia igen!! =D
KRAMAR Petra

2008-01-29 @ 23:27:11
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Tina

Åh så underbart det första kortet är! Blir alldeles glad i kroppen när man ser ett så fint kort!

Disney on ice är kanonroligt både för stora och små !

2008-01-30 @ 08:38:37
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Zara

Åh vilka fina kort du gjort.
Lät mysigt med Disney on ice och brorsonen är ju helskön!
Kram

2008-01-30 @ 10:52:06
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Cathrin

Verkar som det inte är en lugn stund hos er.Men vill man så hinner man,eller???Korten är toppenfina och lilla killen är ju störtskön,vilken påhittig liten filur.Och Disney åh,vad det låter kul.Var rädd om dej och pyssla lugnt. Stor kram Cathrin

2008-01-31 @ 08:57:45
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Vilka underbara kort! Kul att se hur klurig du är.:o) Och skönt att lägga ögonen på nya motiv.

Vad kul med Disney on Ice. Kantänka att det var en härlig upplevelse. Just de förgyller livet, eller hur? Upplevelserna alltså. :o)

Ha det gott.
Stor kram från Anita
Ps, hur kan du måla med promaker när det är smått? Spetsen är ju inte så himla tunn precis....

2008-01-31 @ 09:39:43
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: KarinS

Åh Disney låter fantastiskt!
Ska nog försöka dra med mig min disneygalna bästa vän och gå på det där någon gång.. undrar om folk tittar konstigt när man inte har med sig barn?! =D

JÄTTEFINA kort! Vad trixigt med det röda bandet!

2008-01-31 @ 16:22:46
URL: http://bloggkarin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0