Mitt stämpelrum å några Valentine-kort.

image195

Penny Black katten i sin tröja, "x-large love" är färglagd med MCP-teknik och
kragen och resåren på tröjan har fått rejält med stickles, den nya färgen cotton candy.
Papper är från Daisy D, blommor från Magnolia ( jag vann ju i adventskalendern i en
lucka där man kunde önska sej och då hade jag önskat Magnolias blommor och
cuuttlebugborders). Text QK Lucy, samt ramarna på kortets sidan med band från MM.

image196

En av de nya stämplarna från Magnolia färglagd med Promarkers och
Prima pennorna (=MCP-tekniken). Papper Daisy D, QK rev spetshjärtat
och nyckel. Text Forma Hantverk och Prima blommor.

Mitt stämpelrum/ studio är med på Scrappiz blogg idag och jag utgick från
hur det såg när jag skapar, vilket var temat och följer upp med några fler bilder här.
 Visst är det kul att se hur andra har det så sina pysselplatser!

image197

Jag säger att jag har förmånen att ha ett eget rum för min stora hobby och det var ingen
självklarhet när vi fick tillgång till hela vårt hus.
Mina prylar huserade i ett litet rum på knappt två kvadratmeter och jag var så nöjd med det!
Hela övriga familjen tyckte när detta fd gamla kök blev över "att klart det skulle bli ett stämeplrum"
 och vid närmare eftertanke började nog  idén kännas rätt angenäm.....
Innan vid skred till verket med renoveringen av rummet funderade jag under många månader
hur det skulle vara och sedan en helg satte vi igång, pang bom!
Tapeterna och golvet blev ljusa och att arbetsbänken med plats för två skulle vara längs med väggen
var självklart för mej, då jag ville ha det jag använder mest nära intill och kunna nå på en längsgående
hylla över. Och hyllan är ju en CD-hylla på fel håll.....
Denna bild är tagen snett in i rummet.

image198

Dessa hyllor rakt fram i rummet satte jag upp i julhelgen till lite stämplar, blommor och lite
knappar. Till höger några tidningar av stämpelkaraktär i en vägghylla.
Över hyllorna en tavla med stämplade dam-motiv.

image199

Här ser man mitt fiffiga skåp som nu rymmer stämplar istället för noter....Det är bara fantasin som
sätter gräns, brukar man väl säja, eller?!
En glasvas med band, QK-tång, cuttlebugen är lätta att nå på skåpet. Korgarna på hyllan över
 rymmer Fiskars skärmallar och QK alfabet.
Min mappvagn från Ikea skymtas oxå och jag är jättenöjd med den pappersförvaringen av
12x12 papper.

image200

Här är inredningen kvar från köket och jag gillar att stå och skära och planera min kort där.
Lådorna är toppen till papper och småsaker i bestickslådor.

image201

Så här ser det ut från fönster sett, Ikeahyllor med stämplar och en gammal typograflåda till
mindre stämplar på väggarna
Smidig konsolhylla från Ikea, där man lätt når allt. Fåtöljen ja, där var ju meningen att
om någon som inte stämplar kunde slå sej ner en stund och prata lite, men vá bra den
är att lägga saker som är på gång..... Nu är det alla-hjärtans-dag prylar, så  för man inte ska
dra dom fram och tillbaka hela tiden, så hamnar dom på sitsen -  och under hamnar det stämplar
 som passar Valentine-perioden...
Jag har försökt tänka att allt ska vara lättöverskådligt och smidigt att nå, även för den snart
10-åriga dottern som har fri tillgång till alla saker. Hon är en bra kompanjon, rengör alltid
stämplar och lägger tillbaka allt och då tycker jag det är helt OK, skapa på och njut av att
vara kreativ! Vad vi med stämpel och scraphobby måste vara lyckligt lottade med vår allehanda
kreativitet!!!!

Marja, tack snälla du för att jag fick en "you make me smile award" av dej!
Jag har ju redan delat ut till tio andra nyligen, så denna vill jag sprida vidare till alla som tittar hit
och er lite "smile-glans" i vinterrusket som råder!

Vad kul att många är positiva till min bloggs ansiktlyftning och jag måste erkänna att utan min makes
hjälp  skulle det inte se ut så här.....Jovisst, jag scannar in papper och har gjort "toppern", men sen
är jag totalt obegåvad vad det gäller att fixa till det........Tur att alla har sina nischer och intressen och
 att han gillar data trots att han jobbar med dom hela dagarna är ju tur för mej!

Vill bara att ni ska veta är jag är SUPERGLAD för alla kommentarer, det är så glädjande att ha så
många bloggvänner!
Önskar att alla får en fin helg och pyssla lugnt!

Kommentarer
Postat av: Marie

jättekul att få se hur du har det!

2008-01-25 @ 19:38:34
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Linda

Kul att få se hur du har det och jösses så många grejer du har! Vi bor bara i en tvåa så jag är glad att jag har ett eget bord att sitta vid, en egen hörna att pyssla vid, det har jag bara haft i ett år nu. :) Jättefina kort också!

Trevlig helg!
Kram Linda

2008-01-25 @ 19:43:38
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: sari

men jösses...det är ju ett drömrum!! Helt underbar på alla sätt!! =) Och så vackra kort du har gjort igen!!!

2008-01-25 @ 21:04:15
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Jag smäller av.....pang där föll jag i golvet. Vilket rum,wow. Och vad mycket bröte (min sambos ord på typ alla onödiga saker)/eller kan det vara nödvändiga????)Du har. Trodde jag hade mycket men där ligger man i lä ser jag. Jag kan ju komma och sitta i fotöljen en dag om du nu har plats att lägga dina saker någon annan stans,ha,ha. ha en trevlig helg kram kram Cathrin

2008-01-25 @ 22:25:21
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Theresia

Kan jag komma och pyssla på en gång eller???

Okej jag har väll ett eget rum men inte riktigt så välutrustat om man säger så! Men visst ökar skaran hela tiden! Men vad roligt det är att se hur man har organiserat alla saker, de tar ju lite plats om man säger så!
Kram och ha en riktigt trevlig helg!

2008-01-25 @ 22:29:33
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej vännen!
Tack för ditt besök och goa rader.
Ja då vet att stämplarna kanske kommer nästa vecka. Eller?
Jag ligger jämte Cathrin för jag har dånat också över allt fint du har. Käre tid vad grejor. Hur länge har du samlat? Ja, jag är imponerad. Vad kul att du vill visa allt. Tack för det.
Jag har en inlämning att göra till skolan på måndag, så här blir inget pysslat. Snyft, jag är ju så sugen.
Ha en go helg.
Stor kram från Anita

2008-01-25 @ 23:19:00
Postat av: SusanneSj

Hej där,
du har alltid så härliga färger på dina kort. Du är "vågad". Här är en fegis ; D
Ditt scraprum satt jag o "studerade" på Scrappiz idag. Jösses! *gapar stort* Du är ägare till några stämplar... mina går väl i stort sett ner i en skolåda.
Hur som haver. Du har det jättefint och mysigt.
Kram o trevlig helg

2008-01-25 @ 23:42:29
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Ojojoj. Vilken liten "affär".
Hade inte tackat nej till det rummet, med alla dess stämplar, dekos och annat... Riktigt avis! :(
Lycka till med skapandet

2008-01-26 @ 01:19:07
URL: http://bexs.se/wp
Postat av: Mia

Ursöta kort!! Vilken pysselrum du har! Där skulle man vara en dag! =) Själv har jag min pysselhörna i vardagsrummet....skulle inte vilja vara någonstans eftersom familjen aldrig skulle få se mig då! Inga fler missöden vad jag kan se... ;)

Forsatt trevlig helg!

Kram!

2008-01-26 @ 10:08:04
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: babbalalla

Hejsan, va kul att titta in i din lilla *s* pysselvrå! Just nu håller jag till på köksbordet, inte så praktiskt alltid, men vad gör man?! Om ett halvår eller så hoppas jag på att mitt pysselrum på övervåningen blir klart.

Jag får nog ta och gå en kurs hos dig och din man hur man fräschar upp bloggen lite grann, tar mig aldrig tid att sätta mig in i hur det fungerar...

Så härliga kort du gjort, får nästan vårkänslor! :)

Ha en skön helg!

*kram*

2008-01-26 @ 10:42:14
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Underbart fina kort, igen. Så snygga färger och härliga kombinationer.
Det första jag tänkte när jag såg ditt rum var, har hon en egen shop hemma! En sådan massa pysselsaker du har. Måste vara ljuvligt att gå in och sätta sig och skapa här, själv eller tillsammans med dottern.
Skulle också vilja fixa till min blogg. Din har blivit så fin. Men jag är en sådan idiot när det gäller data så det får vara så länge. Skulle jag ge mig på det hade det förmodligen slutat i katastrof och virus;=)
Ha en underbar helg i ditt pysselrum
Stor kram/Gunilla

2008-01-26 @ 16:55:05
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Anonym

Lotta, ditt rum är helt fantastiskt och ännu mer fantastiskt när man ser det IRL.
Fina Valentine-kort, stämplarna är underbara o genast blev jag sugen på det där spetshjärtat...
Idag ska jag till "Hildas rum" för första gången! Blir spännande!
Ha det bra!
/Marie

2008-01-27 @ 08:08:51
Postat av: Zara

Underbara kort!
Vilket fin pysselrum du har och så himla många stämplar :o)
Kram

2008-01-27 @ 17:48:47
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Evelina

Det ser verkligen toppen ut!

2008-01-27 @ 18:51:07
URL: http://wih.blogg.se
Postat av: monica

Vad fint du fått det i bloggen!!!
PB-katten var ju bara sååå söt i sin stora tröja=)Så härligt det är med alla vårfärger som börjar dyka upp lite överallt nu.
Vilket dröm-rum du har!!! där skulle man inte tacka nej o tillbringa en dag eller två ;-)
Ha det gott!
*kram*

2008-01-27 @ 20:11:23
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Ingrid - Inola

Vilket fantastiskt rum du har - förstår att kreativiteten flödar! Det är verkligen en lycka att ha ett eget rum att husera i med sin hobby. En liten fråga: Vad är det för fiffig stämpeldyneförvaring som står alldeles till höger på arbetsbordet?

2008-01-27 @ 22:19:41
URL: http://inola.blogg.se
Postat av: Tina

Så fint och stort pysselrum.
Du är en kanonduktig kortmakare, beundrar dig skarpt!

2008-01-28 @ 11:12:07
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: zizzi

Hej
Nu har jag hittat till din fina blogg. Jättekul, blir verkligen inspirerad här! Du är så mångsidig och vilket härligt pysselrum.
Jag återkommer...

2008-01-28 @ 15:59:13
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Jenny Åhlund

Hejsan Lotta!
Vilket fint stämpel-hobbyrum du har!!!
Mycket härliga stämplar ser det ut som och vad bekvämt att kunna ha tillgång till vatten i närheten.
Visst är det mysigt att kunna bjuda in sina barn till en stunds gemenskap och pysslande i rummet.
Min dotter och även son kommer ofta in till mig och vill pyssla. Än så länge får de inte låna mina stämplar men de har fått sin egen låda med lite scrapsaker i. Min dotter (5) har börjat att scrapa på ett eget album, det är kul när de delar ens intresse.
Vad fina dina alla hjäratans dag kort är. Gillar kortet med det stora hjärtat i rosa som bakgrund.

Må så gott
KRAM
Jenny

2008-01-28 @ 16:36:42
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: KarinS

Verkligen härligt rum som ni har!
*jag som är helnöjd nu med min sekretär och min mappvagn* Men jag gissar att behovet här av mer plats kommer också, när ja hunnit skaffa lite mer fina saker! =) Underbara kort som alltid! Ha det bra!

2008-01-29 @ 08:24:37
URL: http://bloggkarin.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Hejsan stumpan!
Fina kort du gjort!!!! =D
Du ligger i du! ;)
HIttade ni mycket fint på Magnolia?
Posten kom just hit, men inga hÄnglar i brevlådan =(
Satt här å hoppades..nåja. De kommer väl imorgon.
HOppas ni haft en härlig helg i Linköping!!
KRAM KRAM Petra

2008-01-29 @ 10:20:31
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Millan

Vilket härligt pysselrum! Man får ju inspiration bara av att titta på fotona från det!

2008-02-03 @ 09:34:13
URL: http://millan.dk
Postat av: Sara - SaGam

åh, vad kul att få kika in i ditt rum. vilken härlig kreativ miljö du finns i!

2008-02-08 @ 18:47:29
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: Anonym

ÅH, vilket rum du har, Lotta! Mitt lilla krypin är inget mot vad du har! Gissa om jag har lust att komma till dig och inspireras! Härligt rum!
/Pernilla

2008-02-09 @ 18:26:22
URL: http://nillar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0