Vilken makalös makapär!!

image178

Jag har efter en kort stund med denna makalösa makapär, bind-it-all
blivit sååå kär i den!!! Cia, Hobbyhuset har denna i sin shop och då fick
jag som är lite nyfiken av mej ett ryck att den där album-maskinen och já
kanske hade en framtid ihop!

Och visst hade vi det, Cia skickade snabbt som blixten med post och i
helgen skred dottern och jag till verket och snabbt konstaterade jag att
detta med  att göra egna album som man själv vill, verkligen är min scrappargenre!!
Man kan göra många saker och variera sej i det oändliga och det gillar jag!!!
Bint-it all är mycket hanterbar i storleken och lätt att använda, det var dottern
som böjde ihop wiren.

Den medföljer en instruktions DVD, men jag får nog lov att erkänna att jag inte
hunnit kika på den än, men man får nog många nya tips så det är nog bäst
att jag väntar lite - jag är så nöjd ändå......
MIn kompis U. har inte vågat sej hit för att stifta bekantskap med bind-it-all,
hon anar nog att även hon faller hejdlöst, haha!

image180

Detta är det första albumet vi har gjort, 4x4 i storlek och vi skar till egna
rosdoftande papper. F. ska ha albumet och skriva in sina favoritgosedjur
 och  har bestämt papper själv liksom glazade bokstäverna från QK sunshine.
Det mysiga bruna garnet hittar du hos Hobbyhuset och det är
"mocca" kitet från klubb garnglad.

image181

Denna söta giraff finns också hos Hobbyhuset, Cards of Maria
och den är målad med Promarkers. Papper MME, text QK snow Day
och även här garnet från "mocca"kitet.


You make my day Award

image179

"Give the award to 10 people whose blogs bring you happiness and
inspiration and make you feel happy about blogland.
 Let them know by posting a comment on their blog so they can pass it on.
 Beware you may get the award several times."

Och kan ni tänka er, jag har fått FYRA sådana här är awards och blir
närapå rörd över detta, TACK snälla Cards of Maria, Chruss, LInda-knorrigt
och Theresia!!!
Jag har haft ett par tuffa dagar med min artros i händerna och detta gav min
vardag SOLSKEN och betyder mycket för mej!!

Uppgiften att skicka vidare denna award är inte lätt, för jag tycker att alla
bloggar har sin charm och innehåll, men vill dock inte bryta kedjan.
Utanför räkenskapen bumerangar jag till dom jag fått awarden av samt skickar
vidare till :

Joggemia
Leamon
Jenny Åhlund
Marieg
Petra-Paradise
Cia
Kortnilla
Susannesj
Cathrin
Helena-Landstoken

samt Ullis som inte har någon blogg ÄN, men borde oss övriga få ta del av
allt fint hon gör - så det så, vännen!!

Ha det så bra allesammans och dröm
om den makalösa makapären ( det gör jag...)



Kommentarer
Postat av: babbalalla

Vilka underbara kort du gör! Störtskön giraff! ;)
Hmmm... den där bindmakapären verkar vara riktigt kul... Nä, nu är det bäst att jag återgår till mina skolpapper innan jag börjar drömma bort mig alltför långt bort... ;)

Ha en skön vecka!

2008-01-15 @ 19:08:57
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: Ullis

Hej hopp! Tack för utmärkelsen! Du är ju för snäll... Är nog benägen att hålla med ang bind-it-all. Blev störtsugen på en sån där mackapär... Fast det roligaste av ALLT!!! Vet du egentligen vad du håller på med??? Knappast kortmakeri va! (Njuter! - Kul med en scrap-kompis till!) Boken var supermysig. Förstår att även F uppskattar denna!
Kram Ullis

2008-01-15 @ 19:34:38
Postat av: Mia

Tack Lotta, vad gullig du är som tänkte på mig. =)

Det var inte snällt att locka hit mig till din blogg just när du visar din nya polare! Robban och Cutte har det bra som det är....en tredje kompis blir nog för mycket. Superfint album ni gjort! Ser fram emot mera.

Kram!

2008-01-15 @ 19:51:37
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Theresia

Jag säger bara att det vore jättekul med en fika, säg till när du är i stan så kan vi tajma in allt. Visserligen jobbar jag men jag är ju ledig ibland med!
Min syster har köpt sig en sådan maskin... så jag ska nog också bekanta mig med den när jag åker dit!
Jag har funderat på en liten liten träff kanske en lördag, tänkte höra med Petra och några till... Det bore ju så kul att träffas och pyssla ihop en dag!

2008-01-15 @ 19:59:58
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Marja

Ohhhh jag är också sugen på en BIA....

Härliga alster som vanligt. Hoppas att du känner dej bättre, men detta höstlika väder gör inte värken bättre, känner jag..

Sköt om dig
Kram

2008-01-15 @ 20:13:01
URL: http://marjas.blogg.se/
Postat av: Jenny Åhlund

Tack Lotta för Adwardsen, det värmde att du tänkte på mig! Jag har varit sugen på en bind it all maskin ett bra tag nu!
Efter att ha varit inne på din blogg tidigare i kväll och kikat så vet jag inte vad som hände...vips hade jag beställt en sådann från Hobbyhuset "fniss :). Väntar med spänning på denna makapär!
Vad fint albumet blev, har funderat på att göra ett album till min 5 åriga dotter md hennes tio i topp lista på leksaker. Det kanske blir en sådann nu med den nya maskinen. Hoppas att jag hinner få den i veckan!
Må så gott! kram //Jenny

2008-01-15 @ 20:40:06
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: KarinS

Maskinen låter fantastisk!!!
Å albumet var riktigt snyggt!

2008-01-15 @ 21:02:46
URL: http://bloggkarin.blogg.se
Postat av: anna-karin - Koy

Hihi! En sådan makapär!
Ja en sådan står det minsann här med *ler*
Har dock inte riktigt testat ännu, men det kommer !

Vilket fint album ni gjorde och korten är superfina!

Kram

2008-01-15 @ 23:06:02
URL: http://koysdagar.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Nä, dra mej baklänges!!!!! Har du skaffat dej en sådan makapär nu också!! *avis som sjutton*
Jag får komma hem till dej å prova den!! =)
Mitt lim kom med posten igår =)
Å idag har jag varit å shoppat loss på Magnolia..billigt blev det inte ;)
Som tur var så hade de inte släppt de nya stämplarna ännu..*pust* för då hade det blivit VÄLDIGT dyrt för lilla mej!! *fniss* ;)
Gudomligt sött album ni gjort och kortet, jah det såg jag på scrappiz, väldans fint det också!! =)
Sköt om dej stumpan!! Imorgon blir det pyssel för hela slanten!! =D
STOR KRAM Petra
(ps; tack för utmärkelsen!!! *glad*)

2008-01-15 @ 23:11:25
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: marieg

Tack för utmärkelsen, det gör mig glad!!
Åh, en BIA... bara liiite avis!!!! Ser fram emot alla dina projekt under kategorin SCRAP!!!!
Hoppas det blir träff snart - har inte hört några datum än...
Ha det bra!
Kram!

2008-01-16 @ 07:19:13
Postat av: Anita

Hejsan!
Vilken bra makapär. :o) Hur mycket kul finns det? Albumet är så gulligt, och jag kan tänka att man kommer på många olika tema man vill ha.
Aj aj, har du ont ibland? Inget vidare. Hoppas att det är bättre idag.
Må så gott.
Kram från Anita

2008-01-16 @ 08:54:39
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: lisbet

Trillade in på din blogg av en slump. Har tittat runt och njutit oerhört av alla alster. SÅ roligt att få inspireras av andra.

Ha det gott

2008-01-16 @ 15:28:44
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Man får TACKA och BUGA för utmärkelsen,gulle dej.Vilken makalös manick.....häftigt en sån skulle man kanske ha....eller inte,man kan ju inte ha ALLT.Hej så länge//Cathrin

2008-01-16 @ 21:56:25
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: SannaF

Ååååååååå en sån vill jag med ha!!!!!!!

2008-01-19 @ 10:50:27
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Cia

Tack för den fina utmärkelsen Lotta.
Ska ta mig i kragen och lägga ut den i min blog snart. Måste också passa på att tycka till om dina härliga album och kort, jättefint.
Hoppas du är nöjd med din BIA :-)

Kram Cia

2008-01-20 @ 17:44:36
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0