Pås-kort, Kottekort å huusdjuur......



Tillbringade en härlig söndag i goda pysselvänners lag hos Hildas Rum i
Tenhult och där gjorde jag detta kort med motiv från Penny Black.
Motivet heter " Bee happy", pappersram i papper från BoBunny och inunti
är det ett tunt tyg med bling och silverswirl , perfekt till pyssel eller hur!
Färgläggning MCP-teknik, QK rev flourish med extra bling och fjäril Karen-Marie.
Prima blommor från hinken "bucket of blooms" och jösses vad mycket olika
fina blommor i allsköns form och färger!



Här är ett pås-kort i storleken ca 8 x 14 cm i silverfärg, där två påsar helt enkelt
är ihophäftade. Papper Déja Views, punchinella, text QK chopstick, texter
Inkido och October Stamps. Tag QK rev samt olika band och garn.
Tyckte det är lite mer grabbigt och turkost är ju  jag så svag för.....

  

  


Vi har under våren rensat lite i våra förråd och loppisförsäljning av våra prylar
stod på programmet i lördags. Make och stora tösen begav sej tidigt till Jönköping
och den stora loppisen där och klockan 6.20 fick de ett av de sista borden......snacka
om rush!  Vi två andra kom lite senare......
Till granne hade vi ett annat par från Nässjö och de hade bland annat tre råttburar till
salu vid sitt loppisbord. En man av amerikanskt ursprung kom och tittade på deras saker
och var intresserad av något av deras utbud. Mannen sa upprepade gånger på svenska
med mycket stark  amerikansk brytning:
- Jag måste fråga mitt huusdjuur, jag måste fråga mitt huusdjuur och försvann i en
vändning.
Våra bordgrannar var ganska förbryllade och vi likaså, men tänkte att han syftade på deras
 råttburar eller hade  han en råtta med sej i bilen eller vad?????

Efter en liten stund kom mannen tillbaka med en kvinna vid sin sida som han presenterade
som : Mitt huusdjuur! Vi log allihop lättade, aha hustru......
Prova själva att på amerikanska säja min hustru och likheten är slående....eller tycker ni inte?
Vi fick inte så värst mycket sålt, men min makes huusdjuur ( = jag, åkte och skänkte våra
prylar till Frälsningsarmén loppis)  och nu är våra förråd tomma igen till vår lättnad.

Sommaren säjs ju vara här, men jag efterlyser sol och värme till alla skolfria barn,
 det här regnet och kylan är ju för trist. Till helgen söker vi lyckan på annat håll efter
sol och beger oss till Halmstad och ett besök på mässan med ca tio utställare i samband
med Summerscrap 2008 och det ska bli kul! Storyhouse är där och  jag finns på lördagen i
deras monter. Kom gärna fram och heja, så man får se människan bakom alias!
I övrigt har jag lite annat hyss för mej på stämpelfronten, är du nyfiken kika in hit snart igen!

Skutt och kram till alla - Ha det Finemang!


Kommentarer
Postat av: Linda

Husdjur, ja det var rätt likt faktiskt! :) Haha! Superdupersöta kort! :)



Ha det så bra! Kramar i massor

2008-06-30 @ 19:11:42
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Mill@n

Snygga kort som alltid Lotta. Påskortet skall testas, helt klart. Ha det!

2008-06-30 @ 20:21:17
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Petra/Paradise

Hallå där gumsan!! Va skojsigt med träff på Hildas! Hade ju gärna velat komma dit, men vi kom hem så sent på söndan att träffen var slut för länge sen.

vilket härligt kort du fick till där, å vilket häftigt påskort!!!

Även jag är svag för turkost.

Synd att ni inte fick mera sålt..men det går ju som sagt att skänka bort det, i värsta fall.

Kram från Petra som snart blir hustru [amerikansk brytning]

2008-06-30 @ 23:03:27
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Tina

Påskorten är skojiga och annorlunda!

Har gjort ett par stycken och givit bort och alla undrar vad det är för skojigt kort!

2008-07-01 @ 07:34:26
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: petraso

Min sambo har ingen husdjuur men ska snart få en ...nej nej vi ska inte gifta oss utan ska en katt





Ville så gärna åkt till halmstad har ju vänner där och sååååååååååååå är ju Du där!!!!!

men jag ska driva hotell i helgen med massa gäster....

2008-07-01 @ 09:04:04
Postat av: Elisabet

Hej Du gör så fina saker. Kram

2008-07-01 @ 16:04:48
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Angelika

Hahaha! Husdjur ja det va ju lite kul:-)

Dina kort är ju helt underbara som alltid, och det översta är ju ännu finare i verkligheten (säkert påskortet med men det har jag ju inte sett hihi)

Låter kul med Halmstad, hmm..hade me velat åka dit.

Hoppas vi ses snart igen!

KRAM

Postat av: zizzi

Halloj och tack för välkomnadet hem! Vi har haft det skööönt!!

Du skapar lika mycket fortfarande och vilka variationer du sitter inne med. Från Frida kortet till det sötaste pastelliga PB kort!!

Kikar snart förbi igen. Ha det så bra i Halmstad.

Kram kram

2008-07-01 @ 21:47:14
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: jenny Åhlund/e.j.m

Vilket fint Penny Black kort och ny header har du gjort! Superfiiin!

Har det så mysigt på mässan i Halmstad.

Själv åker jag till västkusten på lördag med vår rullande sommarstuga! Åh scrapväskan skall med förstås!

Kram Jenny

2008-07-01 @ 22:21:42
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Urgulligt kottekort och snyggt pås-kort....diggar också turkost. Det var ju tur att mannen kom tillbaka med hustrun och inte en råtta. =)Vad gäller vädret har sommaren kommit hit idag med sol och värme. Skönt med ledig dag imorgon....gissa vem som kommer att ligga och steka sig bredvid poolen då? Jo, jag! Annars har jag 6 dagar kvar att jobba innan semestern. Lyllos dig som ska till Halmstad. Riktigt riktigt avis är jag. Hoppas du får det toppen! Hälsa gärna Jessica och Hellabella från mig.



Kram!

2008-07-01 @ 23:42:35
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Malin

HAHA husdjur! Det var roligt =D

Jättefint kort och Påskortet var ju underbart! Kul idé! Tråkigt att ni har skitväder=( Kom upp till sundsvall! Här är det strålande sol och vaaaarmt. Jag och Maja tillbringar dagen inomhus. Jag är inte så förtjust i sånhär värme...Maja älskar den.=)



Kram!

2008-07-02 @ 10:38:42
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Linda

Du är utmanad i min blogg. :) Om du känner för det.



Kramar

2008-07-02 @ 19:34:38
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: mia.t

Åh, jag hade gärna åkt till Halmstad men jag och Mojje ska åka till Göteborg och hämta upp en kamera som jag lagt undan på Expert, och sedan vill jag ju ut i naturen och provfotografera =))

Snyggt Penny Black kort!!

Ha en superlördag i Halmstad!!



Kram mia.t

2008-07-02 @ 20:00:36
Postat av: Cathrin

Ha ha vilken kul story! Så sött ditt kort blev och det lilla påskortet var ju döfräckt. Massa kul som händer i helgen,tex att jag jobbar och kan inte åka någonstans. Tjing pling Cathrin

2008-07-02 @ 22:14:11
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Jennie

Vilka fina kort.

Vad läckert med påskortet, måste kanske testas.

2008-07-02 @ 23:13:56
URL: http://deleelsias.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

ajajaj!! Stackars tösen!! Hälsa att jag tänker på henne!

Stora kramen! //Petra

2008-07-02 @ 23:16:36
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0