DT-kort till Storyhouse å fladdermusjakt......



Stämpelmotivet med tomten från engelska Crafty Individuals kan man inte annat
än gilla! Stämplarna från C.I säljs omonterade och är mycket bra tillverkade  vilket
ger stora variationsmöjligheter i kortmakeriet! Du hittar denna tomte liksom andra
motiv hos Storyhouse!
Motivet i sitt fina äldre utseende är här uppstämplat med en dyna från MM, som ger
ett tryck liknande tidningssvärta. Färgläggning med chalk både vanliga och skimrande.

  

Pappret är  Daisy D, No 13 och jag har tagit och duttat med en rak hård pensel med Versamac
runt kanterna och sedan använt mej av en guldglimmer-embossingpulver.Tyvärr syns inte
guldskimret så jättebra här. Blommorna är Primas Artful, som också hittas i shopen. Knappar
och band mina egna.
Jessica skickade ett ark i 12x12 med guldcardstock och det känns roligt att använda till
julkorten!Här finns guldpappret under mitt "rivmärke" och QK rev flourish.




I vintervädret som rått här på Småländska Höglandet passar verkligen ihop med detta
papper från Creative Imainations, eller hur!
Dessa papper finns också hos Storyhouse, liksom stämpelmotivet från Penny Black.
Stämplen är en längre bård och tillverkas inte längre, så passa på!

 

Rödrutigt band finns hos Storyhouse, men punchen och knapparna är mina egna.
Motivet är färglagt med lite Promarkers och Twinklings, som gnistrar ihop med stickles som snö.
Twinklings är roliga att jobba med och ger ett fint resultat och dom går att köpa styckvis i shopen,
så man kan plocka ihop sitt egna julkit med färger!




Vintervädret har ju faktiskt stannat många ganska många dagar, men idag verkar det
försvinna. När jag kom hem i torsdags på kvällningen stod  denna "Snökanin" vid trappan
och man kan ju inte annat än att le........Dottern har till och med fått dit lite morrhår på sin
"Snökanin", som nu lutar högst betänkligt,,,,,, Hon är helt galen i snön och var sååå lycklig
när hon såg snöflingorna dala!

Jo, åter till Brorsan och hans nya husdjur fladdermössen, som jag skrev om senast!
Det var ju nu genom den nattliga hårepisoden konstaterat att de hade fladdermöss i sitt
gamla hus! Brorsan hittade ganska snabbt morgonen därpå den lilla springan jämte en
ventil där de tog sej in och snickare som han är åtgärdade han det grundligt och tyckte pro-
blemet var ur världen.
Det gick några dagar och deras katt uppträdde så konstigt, katten hann knappt äta utan satt
och stirrade  på byrån i hallen konstant och Brorsan började lägga ihop två och två.....
Han passade på när min svägerska var borta - placerade katten instängd i ett rum, stängde
alla dörrar i hallen, öppnade ytterdören och skred sakta, stor djurvän som han är till verket.
Sakta och varligt drog han bort byrån från väggen och där på byråns baksida hängde hela
familjen Fladdermus och blinkade yrvaket......Ett par vuxna fladdermöss och ett par små
hade hittat ett perfekt ställe att hänga på under dagtid och flög därför nattetid via sovrummet
på andra våningen från sitt bo bakom byrån och ställde på sin färd till så mycket nattlig oro bland
katt, hund och människor.........
Brorsan tog bort de byrålådor som gick  att ta bort och bar ut byrån i trädgården med fladdermössen
hängande och nästa morgon var de borta!
Kan ju bara säja att om det var svägerskan som dragit bort byrån för att dammsuga bakom,
kan jag garantera att hon svimmat om hon sett fladdermössen hänga där på rad och jag  kan
väl erkänna- det hade jag med!

Ha en underbar vecka - Ha det Finemang!!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Så fina kort, som vanligt. :) Så gulligt med fladdermössen, tur att han var snäll mot dem. Men jösses så mycket snö ni har! Sverige är verkligen stort, för här har vi inte sett någon snö alls...det kommer förmodligen inte förrän i februari om alls, men man vet ju aldrig.



Kramar

2008-11-03 @ 12:21:00
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: sari

underbara kort & snökaninen är för gullig!!!

2008-11-03 @ 14:56:49
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: mia.t

Men snälla Lotta, vad snabb du är på att skapa dina underbara kort jag hinner ju knappt med att läsa om era bedrifter och beundra alla ljuvliga detaljer på korten innan du gör ett nytt inlägg ;)

Vilken hårresande historia om fladdermössen och vilken cool bror du har...själv hade jag nog sällat mig till den hysteriskt skrikande svägerskan...tur att hon i alla fall slapp att få håret avklippt.



Sååå vackra kort du har gjort! Är som vanligt stum av beundran.

Åh, vilken härlig snökanin!! Mina töser längtar efter snö men än så länge har vi bara sett lite rimfrost på morgnarna.



Kram på dig!!

Mia

2008-11-03 @ 16:21:37
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej Det översta kortet är jättesnyggt. Andra var fint med.

2008-11-03 @ 17:53:51
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Karin - Essmo

Vilka vackra kort! =) Så fina detaljer, underbara!

Men va mycket snö ni har! avis Jag vill oxå ha snöööö!!

Kram K.

2008-11-03 @ 18:06:04
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Å så fina kort!

2008-11-03 @ 18:23:48
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Så fina kort, jag älskar tomtestämplarna från Crafty Individuals.



Jag skulle då rakt inte vilja ha familjen fladdermus boendes bakom min byrå.

kram Annika

2008-11-03 @ 20:43:33
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: zizzi

Älskar det vintriga röda vintagekortet!!!!

2008-11-03 @ 21:20:39
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Men oj, hade ni så mycket snö. Kul med snögubben.

Och du... jag gillar snögubbekorten jättemycket. Få habegär till de där blå pappren. :o)

Ha det så jättehimlagott.

Kram, Anita

2008-11-03 @ 22:31:47
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Angelika

Va fina julkort, så mysig tomtestämpel!

Fy 17, fladdermöss tillhör ju inte mina favoriter precis...

Ha det bra, vi ses!

KRAM

Postat av: Alexandra

tack för att du inspirerar med dina härliga julkort! Vilken halloween de fick din bror & svägerska! Förstår om hon hade svimmat om det varit hon som hittat dem, speciellt efter attacken i sovrummet... Kramar

2008-11-04 @ 12:42:12
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

uuurk! fladdermöss INNE i huset! fy sjutton! även jag hade dött kan jag ju lugnt säga! Hoppas det inte finns sådana i huset vi flyttar till..

Vilka härliga kort du gjort. Söta detaljer och färgval =)

Å vilken supersöt kanin!! Åååhh!! Din dotter är så påhittig! ;)

Stor kram Petra

2008-11-04 @ 18:19:49
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Visst har vi en underbar hobby! Vi planerar för fullt en pysselträff här i jkpg, hade inte din mailadress och inte kom jag på att jag kunde skriva i din blogg att maila mig. Nu vet jag att du har fått mail av Anita, så nu är det toppen. Hoppas du (och mor din) kan komma!

kram Annika

2008-11-05 @ 06:52:52
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh, vad jag gillar det översta kortet...så gammaldags fint! Snö?! Här får vi väl inte ens snö på julafton som vanligt. Längtar faktiskt lite efter den...blir så ljust och fint. Vad gäller familjen fladdermus...jag ryser ända in i märgen. Om det hade varit svägerskan som sett familjen F kunde hon ju ringt till Stämpelkvinnan....hjälte som hjälte! =)



Kram!

2008-11-05 @ 19:39:21
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Malin

Underbara kort!!!

Hihi vad härligt med familjen fladdermus!! Skönt att läsa att han var så snäll och varsam med dom. Jag själv är ju en sån som jagar myggor med Ica-kassar eftersom jag inte kan slå ihjäl dom stackars djuren ;P



Ha en härlig torsdag vännen!

Kram!!

2008-11-05 @ 22:48:27
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Kika in i min blogg, jag har nåt åt dig ;0)

2008-11-06 @ 07:46:19
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Ok med fladdermöss men INTE inne om jag får be. Vi har ganska många här runt vårt hus som svischar förbi mellan varven: Åh,jag blir galen....har du oxå de där kvistarna (de på kortet med blåa pappret) JAG VILL OXÅ HA.Hoppas nu träffen blir av och att så många som möjligt kan. KRAM Cathrin

2008-11-06 @ 09:00:40
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Tror inte bara jag svimmat utan DÖTT! Dom där djuren gör sig bäst i grottor långt från mitt hem;=D"!!



Dina kort som du gjort är sååå himlans fina. Tycker visst man kan se glittret på det översta. Galen som jag är i glitter och embossing måste jag fråga dig vad det är för pulver du använt, snyggt!



Nu ska jag ta mig en cykeltur till affären. Har jag medvind kommer det att gå HIMLANS fort, det blåser rejält här idag.



Ha en underbar dag♥

Kram till dig vännen/Gunilla

2008-11-06 @ 11:20:41
URL: http://kortilla.blogg.se/
Postat av: Maria O

Den fladdermus historien var nästan som en liten skräckfilm! Hugaligen för den synen.Får hoppas dom har nattro nu då och att lille kissemissen kan äta lite.

Jättefina kort du gjort. Älskar glittret runt tomtekortet.

Maria

2008-11-06 @ 13:21:17
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0