Pysselförkläde i jeans m. beskrivning å panik i polotröja........



Kortet med tallkotten från Penny Black är ett DT-kort åt Storyhouse och är
färglagt med akv.pennor. Papper Daisy D. vintage Holiday, en härlig klassiker.



Även cardstock i guld från Storyhouse. Band, brads och utstansad grankvist
är mitt eget. Titta in i shopen på de nya "retired" stämplarna från Penny Black,
det finns fina motiv som gör att man längtar till våren, penseér och tulpaner.....




En dag blev jag så trött på mina fingrar och tummar som emellanåt "lever ett eget liv"
och gör att jag spiller och tappar saker titt som tätt!
Jag har även en annan ovana - jag torkar gärna av händerna på sidorna och  därför
har jag alltid förkläde i köket av den gamla hederliga sorten!

Nackdelen med ett sånt rejält förkläde är att jag känner mej så klumpig i stämpelrummet,
men en tidig morgon kom jag på hur jag skulle kunna undvika både klumpighet ,bläck och
limfläckar samt någonstans att ha med sej sax, småplock och dylikt och slippa irra runt och
undra var jag lagt  X eller Y. Ett jeansförkläde fick det bli!


 

Jag har alltid varit så svag för jeans och här slängs inga kan jag lova.....man kan ju sy väskor,
ha till BiA-album, sy överkast ( det är jättetungt, men oh vad jag gillar det) och nu fick det bli  ett
förkläde i pysselstuk!  På bilden till vänster ser du det färdiga resultatet och till höger i "laddat" skick!

   

Fröken Pyssel fick det första förklädet, det blev ju inte så mycket att sy av hennes små jeans och
då hon blev nöjd med sitt gjorde jag ett till mej själv. Jag valde dock att ta ett par jeans, som inte
hade några fickor bak, så jag  kunde sy på flera fickor lite här och var ( bra att ha ett jeansförråd
att klippa från...) För att få ett personligt förkläde har jag stämplat  dit mitt namn och någon swirl.

Om du nu vill se mer ingående med text och foto och göra ditt eget förkläde, gå in i Storyhouses
galleri, se länk till höger och klicka på bilderna. Förklädet är inte särskilt svårt att göra och går ju
att variera och anpassa efter eget tycke och smak! Min faster Lif har önskat sej ett i julklapp för att ha
i trädgården för att kunna ha mindre verktyg till hands!
Jessica, som äger Storyhouse fick ett förkläde när vi hälsade på en sväng när vi nyligen var i Skåne,
så det finns i affären om någon vill kika innan saxen sätts i byxorna......

Hoppas att du blir inspirerad att göra ett eget och låt mej gärna veta, så jag kan få titta på ditt!


STORT tack till Petra/ Paradise och Sari för dessa fina awarder, tjejerna var gulliga ni är!

 

Då det är så väldigt svårt att passa vidare, låter jag alla mina bloggvänner ta del av
dessa awarder - jag är så glad över att ha er och ni ger verkligen en liten guldkant på
min tillvaro! Enjoy!

Jo, nu vet ni att jag gillar jeans i olika former. Vissa klädesplagg tycker man mer om än andra
och jag har väldig svårt att ha på mej polokrage, trots att det är så snyggt!
Men det bara går inte, jag får obehagskänslor när det sitter åt om halsen och paniken nästan
bryter fram! Fråga mej inte varför, men jag har alltid varit sådan - Morsan har försökt när jag var liten,
men utan framgång.... vet precis hur Lotta på Bråkmakregatan känner sej när hon klipper sönder den
kliande tröjan....)

Och detdär med "klaustrofobi i polotröja", som jag brukar skoja kan ställa till det - allrahelst
inom sjukvården....... När jag skulle göra en magnetröntgen hade jag jagat upp mej i flera dagar,
då man ska åka in med huvudet först i dendär tuben.....men det löstes så bra, jag kunde ha
huvudet utanför och somnade tvärt och fick väckas när allt var klart!

När man ska kolla halsen eller bihålorna med en kamera i tunn slang, då slår paniken på och
en gång sa jag visst till och med att jag ville strypa läkaren, men han hade nog blivit hotad innan
för han lade lugnt ifrån sej alla instrument, tog mina händer och synade dom mycket ingående
och allvarligt och sa:
-Dina händer är alldeles för små för att nå runt min tjocka nacke........

En annan gång blev det problem när en slang fördes ner via näsa/hals i magen och det gick
väl till  sist, men DÅ ville inte magmunnen öppna sej.......De erfarna sköterskorna hade ett säkert
trick till att lura magmunnen - de rabblade upp olika maträtter för att läskas, men inte hjälpte det och
de blev ju lite ställda för det brukade ju fungera!
Men då kom jag på ett bättre knep - rabbla godis och olika chokladsorter och då, YES vid Toblerone
 öppnade magmunnen sej och vi skrattade en lång stund!

Nuför tiden går det hur bra som helst när någon pillar i halsen inom sjukhusets ramar, det var nog
Tobleronen som fixade det på alla plan!
Har ni något favorit klädesplagg eller något ni är helt anti mot?

HA EN TOPPENFORTSÄTTNING PÅ VECKAN och tack för alla kommentarer, jag blir så GLAD!

Skutt  på er!



Kommentarer
Postat av: Helén

Vilket häftigt förkläde!! Vad du är påhittig! Mitt favoritplagg är helt klart mysbyxor, mycket skönare än jeans!! ;)

2008-11-19 @ 17:53:58
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Hallå tjejen,

ett jättesött kort, igen :0 Du kan du!



Vilket tufft förkläde, mycket fiffigt.



Ha det gott!

Kram

2008-11-19 @ 18:42:58
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Vilket häftigt förkläde!

kram Annika

2008-11-19 @ 19:36:25
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: krumeluran

vilket fiffigt förkläde. det tror jag att jag ska minnas. kan behöva ett liknande på jobbet.



Att få klaustrofobi känslor när man har tighta tröjor och hasband, slipsar knäppta skjortor osv har jag hört är vanligt hos människor som haft navelsträngen lindad runt halsen i fosterstadiet eller vid födseln.



KRam

Katarina

2008-11-19 @ 21:29:10
URL: http://www.krumelurans.blogspot.com
Postat av: Karin- Essmo

sååå fint kort!

& förklädet, WOW!! Ruskigt SMART! Jag sitter jämt & kladdar med lim & annat!

Åh det är så himla kul & gå här & läsa dina roliga inlägg! Jag håller nog med om att polo inte hör till favvoplagget..

stor kram!

2008-11-19 @ 21:31:56
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Wow, vilket fint förkläde. Verkar mycket smart att ha. Du är så himla påhittig och du är så bra.



Jag kan inte ha polokrage som är för tight. Blä!

Och kavaj är inte min grej heller. Helt fel.



Vi ses på söndag, vad himla kul det ska bli.

Kramis från Anita



2008-11-19 @ 21:39:04
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: sari

jösses vad duktig du är på att sy!!! imponerad!! Jag kan inte ens sy om mitt liv hängde på det...S Underbar kort oxå!!!

2008-11-19 @ 22:07:10
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vilket snyggt & smart förkläde!

Håller med om att polo inte är nån höjdare, hur snyggt det än må vara på andra... Kramar

2008-11-20 @ 12:55:23
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Birgitta

Hallå!!

Jättesnyggt förkläde!!

Har börjat och göra en låda för mina julkort!

Blev så inspirerad av din så jag satte igång genast!

Den kommer i bloggen snart och jag kommer länka till din!!

KRAM Birgitta

2008-11-20 @ 15:07:53
URL: http://bigganpiggan.blogspot.com
Postat av: SannaF

WOW vilka snygga förkläden!!! Super tuffa!!! Å de verkar toppenbra också!



Snygg jul post låda nedanför också! Du är verkligen super pysslig å bra!!!

KRAM

2008-11-20 @ 20:09:35
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Maria O

Här var det massa pyssel på gång.Så flitiga många är i jultider syr massor och skapar för fullt. Gillar ditt jeansförkläde. Känner igen det där att alltid leta efter sax och dyligt. Så har du hunnit göra ett så fint kort oxå. Skulle kunna tänka med den fina kottstämpelm och embossa i silver!

Villka massa äventyr du har på sjukhusbesöken, dånar ! Riktigt känner "killet" i halsen.Huga huga..

Tur att toblerone är gott!

2008-11-20 @ 20:44:59
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Elzie

Vilket snyggt kort. Och det där förklät var ju en bra idé.

Hoppas du har en bra fredag.

Kram Elzie

2008-11-21 @ 08:09:46
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Marja

Wooow det var ju hur läckert som helst! Jag torkar ju av mig lite varstans jag med ;-)) Så jag ska letaupp några lämpliga jeans att sätta saxen i.



Kraaaaaaaam

2008-11-21 @ 08:20:50
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Så fint kort och vilken läcker detalj med cardstock i guld. Har jag inte sett förut. Jag älskar julen med allt guld, silver och glitter.



Förstår precis vad du menar med kläder som man blir GALEN av. Har en rad med lite olika som lätt kan skapa "panik" hos mig. Kliande plagg är ngt av det VÄRSTA jag vet, ull får mig att rysa även när andra har det på sig. Tänk vad knasig man kan vara, haha!



Nu ska jag dansa ett varv med dammsugaren. Du hör väl hur positivt jag lägger fram det?!



Må så gott och ha en trevlig helg.

Kram/Gunilla

2008-11-21 @ 09:35:57
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbart kort och vilken fiffig idé med jeansförklädet!!Du är så påhittig!!



Ha en härlig fredag vännen!



Kram!

2008-11-21 @ 12:02:41
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Angelika

Vilket roligt förkläde!

Du är ju för rolig, massor av härliga idéer :-)



Hoppas ni får en härlig helg och ha det så trevligt på söndag!

Kram kram



2008-11-21 @ 15:36:38
URL: http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0