Vinnare å sprängd sockerkaka.....



Ett kort i muffinsens anda, stämpelmotiven med både texten och muffinsen
är mina egenritade stämplar. Själva muffinsen är färglagd med MCP-teknik.
Pappret med det uppstämplade receptet är sprayat med olika glimmermist
samt stämpeldynor. Papper Bo Bunny och muffinsband från Panduro.
Använt mej av Spellbinderdies för den vågiga formen runt muffinsmotivet.



Tyvärr har jag inte följt denna skylts rekommendation, för självklart  tolkar jag
den att den vänder sej till pysslare, eller vad tror ni? Kunde inte låta bli att ta
ett kort när jag såg den i New York, trots att vägskylt kom med..... Har inte en
susning om vad färgreklamen är till för men gillar den ändå!
Ibland rusar livet i expressfart och denna vecka har gjort det, allt från tvätt, skolor,
klipptider och läkarkontroller för tjejerna samt stallet och så vidare......
 Slutet av veckan bjöd på härligt höstväder och då får man passa på att vara ute, för
inne hinner man ju vara sedan när mörkret faller på! Pysselrummet får vänta lite till,
men det riktigt kliar i fingrarna på mej!! Jag går aldrig dit om jag har ont om tid, utan
då väntar jag hellre lite så jag får lugn och ro i mitt skapande!

Efter att ha klippt lappar med alla som var sugna på att vinna stämplar i min utlottning
och lagt i en skål drog minsta tösabiten två lappar och på dem stod det........

Kristina -Kleek   

och

Cornelia - Raggsocka

GRATTIS till er och hör av er till mej, [email protected] så jag kan skicka era vinster!

Roligt att så många ville med att vinna, helst skulle jag vilja ge era alla vinster för jag
uppskattar era alla så mycket!

Men tanke på kortet och bakning så kan jag väl servera en liten historia......om någon orkar
läsa........ Förr när man handlade på Konsum/Coop så var tydligen både vaniljsockrets och
bakpulvrets burkar blå så det gällde ju att vara lite på alerten när man bakade!
Morsan har alltid jobbat med siffror och nuffror och när revisorn som jobbar ännu mer
med dessa nuffror var på besök på hennes jobb, berättade hon att hon bakat en sockerkaka
kvällen innan för att "rensa" huvudet lite......men det bar sej inte bättre än att hon blandade ihop
burkarna och dess innehåll - så i smeten hamnade det 4 MSK bakpulver och 2 tsk vanilj.
Hon gjorde upptäckten efter 45 minuter när sockerkakan skulle tas ur ugnen, det var liksom
sockerkaka överallt, överpöst och "halvsprängt"......hon fick rensa ur alla nuffror från
huvudet med en rejäl ugnsrengöring istället och göra ett nytt försök till sockerkaka!

Ha det finemang och pyssla lugnt!



Kommentarer
Postat av: janita

grattis till vinnarna!!! sprängd sockerkaka...det låter...trevligt!! S underbar receptkort!!

2008-09-22 @ 10:24:05
URL: http://janitajokinen.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Grattis till vinnarna!

Ska bli kul att se vad du skapar av det nya du köpte i USA.

2008-09-22 @ 10:34:26
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Michaela

Grattis ni som vann!

Härligt receptkort:-) alltid lika kul o kika in här för du har alltid nåt extra skoj o berätta om!

kramar

2008-09-22 @ 11:09:53
URL: http://lejonberg.blogspot.se
Postat av: Malin

Jättefint kort=D

Jag gjorde oxå en såndär bakpulversmiss när jag skulle göra kräm...Blandade ihop potatismjöl och äpplen så det blev riktigt krämigt...sen skulle jag blanda i vaniljsocker...konstigt nog så pös det när jag spillde i det och smakade skumt...det var bara att kasta allt! Det var blå-vit bakpulver! Jädrans dumt måste jag säga ;P



Kram

2008-09-22 @ 11:39:34
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Petra/paradise

hihi tack för att du delar med dej av dina foton från din tripp! Jag är INTE alls avis...vimlar med ögonen ;)

Vilket sött muffinskort du gjort med egendesignade stämplar! =)

Hoppas du hade en härlig tripp vännen!

Tycker att vi får höras på telefon någon gång i dagarna, har ju lite att berätta =)

kramis Petra

2008-09-22 @ 19:54:33
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Grattis till vinnarna : D



Den där muffinsen såg ju inte helt otäck ut på ngt vis. Undra hur magen mår efter den...



Ojdå, det var MYCKET sockerkaka förstår jag.



Kram på dig

2008-09-22 @ 21:31:13
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: zizzi

Jag gillar verkligen din muffins!!!

Kan ju bara hålla med om att tiden bara rusar förbi emellanåt!

Kram på dig!

2008-09-22 @ 22:54:34
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Vilket fint kort & så muffins sugen jag blir... Igen... Tur att de inte jhar samma färger på burkarna längre, då hade jag nog fått ge upp att baka =) Kram

2008-09-23 @ 11:57:19
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Mia

Supersnyggt receptkort! Muffinen...muffinsen....(vad sjutton säger man?!) är så söt! Fotot är superhäftigt! Ja, det måste vara en scrappare/kortmakaren som satt upp den! =D Det gäller att hålla reda på vad man stoppar i degbunken...i alla hur mycket av varje sort! =)



Kram!

2008-09-24 @ 10:25:57
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: chruss

Vilket härligt kort!

Och jag gillade skylten du hittade i NY - en daglig dos med färg är ju verkligen rätt!



Sprängd sockerkaka - hahaha :-D

2008-09-24 @ 13:04:41
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Angelika

Va fint du gjort i bloggen, kanon!

Härliga bidler från USA, skylten är ju underbara maed alal färger och sen alla andra bilder du visat. Fanns lite band i den butiken... :-)

Härligt kort du gjort också!

Kram

Postat av: Gunilla

Hallo på dig tjejen!



Det där var väl ett toppenbra tips på att få mer kaka istället för att göra dubbel sats;=D!! Ska jag faktiskt prova här hemma till min godistokiga familj!



Ett riktigt smarrigt kort har du skapat. Fint med texten ihop med den läckra stämpeln.



Här skiner solen idag och hösten visar sig från sin härligaste sida.



Ha en bra dag.

Kram/Gunilla

2008-09-24 @ 13:54:31
URL: http://kortnilla.blogg.e
Postat av: Vikkan

Åh, vilken överraskning när jag gick in här och ser en ny fin härligt höstig header! Jättefin!!! Jag blev sugen på en kaffelatte av någon konstig anledning!



Det verkar som du haft en angenäm vistelse i USA i alla fall och att det verkligen är en scrappares paradis over there. Storleken på deras affärer i jämförelse med våra pyttesmå...hihi...kan ju göra vem som helst avundsjuk. Jag funderar skarpt på att börja scrappa men först måste jag få tummen ur...! :)

Just nu är mitt nyfunna nöje att buda på barnkläder på Tradera. Jag har redan gjort ett par fynd! :)



Kram Vikkan med busfröna två som är på bättringsvägen från sina förkylningar



2008-09-24 @ 23:18:51
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: SannaF

Urfint kort! Muffins är det bästa jag vet! De är så goda å sööta!

2008-09-25 @ 21:24:18
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Pernilla Rudström

Är du inte inspiratör åt story house längre?

Hittar dig inte på deras sida "no more".

Synd i såna fall. för du e så duktig.

Kraaaaaaam

2008-09-26 @ 16:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0