Äggkartong, DT-kort å ilsken svan.......



Morsan fick denna omgjorda äggkartong i påskhelgen. Man har sett dessa
mysiga kartonger lite varstans, så jag var tvungen att testa!
Papper Scenic Route, text från Hänglar, mindre fjädrar med bling, stor grön rosett,
blommor och stor pärlemobling  vid "knäppet".



Dessa guldägg, mörk choklad med mintinnehåll var visst goda och försvann
i ganska raskt tempo.........



Stämpelmotivet med fjäderfäna, Penny Black " cluck!quack!" är färglagda med
Tombowspennor och passade bra i påsktider!



Detta kort är ett DT-kort till Hobbyhuset med papper från Prima, pearlswirl
som man lätt vill ha överallt.....
Shopen har magic mesh i olika färger och de är förklistrade och mycket lätt-
arbetade, band från Prima liksom de fina blommorna!



Lilla MacKenzie, Katja design med sin nalle färglgad med Promarkers.
Pappret är en "baksida" från Prima såsom de vårlika blommorna, som
sitter ihop med bladen och är kanonfina!
Band med swirlmönster finns i olika färger i shopen, välkomen dit!
I inspirationsbloggen pågår en tävling  med olika delmoment och just nu
är det Glitter & Glamour som gäller!

Mina tankar gick till min Bror som är snickare när jag såg mitt stämpelmotiv här ovan med
fjäderfäna och då särskilt svanar......
Svanar är ju rätt stora, hårda nypor med både näbb och vingar och jag går inte i närheten av
en svan frivilligt om jag inte behöver - de är vackra på håll liggande i vatten tycker jag.

Vi är  uppvuxna på landet invid en fågelsjö och man har väl blivit lite miljöskadad...... Nyligen
var det som sagt min Bror som var på uppdrag.....
Han var på ett snickarjobb på utsidan av en kontorsbyggnad invid en sjö och härom morgonen
hade en vresig svan irrat sej till kontorsbyggnadens entré och skrämde åtskilliga som ville in till
sina jobb! När svanen nypit x antal personer och folk började bli handgripliga för att försvara sej
 mot svanen stegade Brorsan iväg med bestämda kliv och lika bestämt tog han ett fast tag om
svanens hals!
Svanen hade vid detta skede blivit chockad av tilltaget och var from som ett lamm när Brorsan tog
svanen i famn och traskade iväg till sjön ett stycke bort!

Det var många förvånade ansikten i kontorshusets fönsterrutor när han knallade förbi med svanen.
Men det var som han sa:
-Äh, man har väl räddat svanar förr! Det hade ju varit synd om svanen om den fått en väska  i huvudet
och det blev bra mycket lugnare att jobba när den bråkstaken var tillbaka på sin plats i sjön.........

Nä, som sagt svanar passar jag mej för, jag räddade hellre ormvråkar när jag var liten.........

Ha en underbar vecka och 1000 TACK för era härliga kommentarer om "Kvast-Hilda"!


Kommentarer
Postat av: sari

underbara alster, speciellt äggkartongen!! Svanar...hmm min erfarenhet är att dom är vackra att titta på på AVSTÅND... När jag var hög gravid med första tösen blev jag jagad av en ilsen svan...S

2009-04-14 @ 07:32:39
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Alla dessa underbara äggkartonger... NÄSTA år... då ska jag också försöka mej på en!



Om du vill, kan du hämta nåt hos mej!

Kram!

2009-04-14 @ 08:52:51
URL: http://www.raggsocka.se
Postat av: Mia

Vilken superfin altrat äggkartong!!! Superfina kort också! Ja, som sagt, jag som är så rädd för alla djur (utom svärfars lilla tax)skulle aldrig ha mod till att ta tag i den där svanen! =)



Kram!

2009-04-14 @ 11:18:44
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: karin/essmo

vilken söt äggkartong! =) Korten är kalasfina oxå! =)

Modig han är din bror..Jag har världens fågelskräck & hade nog sprungit andra hållet *fniss*



Jaa, snart är det dax för mässa! Skall bli sååå kuligt & ses igen!



kram på dig!

2009-04-14 @ 20:09:18
Postat av: sannaf

Finfina kort och jätte söt äggkartong... Jag har också sett dem lite här o var men inte vågat mig på att göra någon än....

KRAM KRAM

2009-04-14 @ 20:48:50
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

UUUNDERBARA kort och kartongen var ju för söt!

Har också sett dessa lite var stans å blivit lite sugen på att göra en sån. Men det får bli till nästa år istället.

Stor kram till dej å tack för dina goa ord!! glad

/Petra

2009-04-15 @ 08:53:54
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: zizzi

Fina kort och vilken läcker kartong!!! Jag har inte sett den förut......Hinner ju inte tillbringa så mycket tid vid datorn numera.

Kram på dig!

2009-04-15 @ 18:20:40
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Wow....en sådan äggkartong skulle jag gärna köpt i affären om det funnits! =)



Hoppas Påsken varit skön och avkopplande. Hela familjen Radne har varit iväg på skidresa till Branäs. Det var lugnt och skönt, härliga dagar i backen, gott sällskap med barnens farmor/farfar samt svägerskan och hennes familj. Mysigt helt enkelt och nu är vi hemkomna med alla ben intakta. Möjligtvis lite träningsvärk i muskler jag inte trodde fanns. =)

Kram Vikkan och busfröna

2009-04-15 @ 20:44:54
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Helt underbart fina alster. Äggkartongen är verkligen en superbra idé.



Undrar om snickare är lite tokiga i just svanar. Min yngste son utbildar sig till snickare nu. När han var liten hade han en STOR förkärlek för dammsugare. När han var i parken med farmor och farfar utbrister han "titta svanarna liknar dammsugare"! Det blev ett gott skratt runt omkring!!! Han gillar inte dammsugare längre, synd;=D!!



Ha en dundrans skön helg.

Kramen från mig/Gunilla



2009-04-17 @ 10:43:43
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Superfin ask, och hoppas ni får en underbar helg med massor av solsken.

Kram

2009-04-18 @ 08:16:50
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Chruss

2009-04-19 @ 19:36:37
URL: http://c
Postat av: Millan M

Gillade verkligen din altrade äggkartong! Kanske snor idéen ngn gång.. Du har mkt fint i din blogg-du har en award att hämta i min blogg.

Tack för inspirationen!

2009-04-24 @ 12:54:21
URL: http://millanmspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0