Roskort och vinterkort åt Hobbyhuset å biogodis......




Ett kram-kort i blekturkost papper från October Afternoon och MCP-färglagd
MagnoliaTilda som motiv. Bården är gjord med punchen Doliy lace från Martha
Stewart. Kram, textstämpel från Forma hantverk.

        

En knapp i hörnet med knuten tyll med silverduttar på. Blad till rosorna är QK.
Stickles som glitterdetaljer på motivet.
Då så många undrat vad de söta rosorna från Prima kommer ifrån kan jag berätta
att mina är inköpta från www.unikhobby.no  och Malene i Norge  hälsar övriga i Sverige välkomna,
som vill köpa rosor! Det var väldigt smidigt att beställa därifrån och snabbt som rackarns med,
trots jag beställde mina mitt i julrushen!


 

Detta kort är ett DT-kort åt Hobbyhuset med härliga papper från Maja Design, vinter-
kollektionen
! Vilka ljuvliga papper att skapa med och så vintersnygga!
Stjärnan är stämplad med vattenmärksdyna på ett glossypapper och därefter har
jag rollat/brayat med blå dyna från Adriondack. På mittpapprets rivna kanter har jag lagt
på stickles, men det syns tyvärr dåligt!



Använde mej av samma teknik till snönallemotivet från PSX, G-2044 som liksom
stämplen på kortet ovan är mina egna.
Visst är vinterpapprena  läckra, de finns i Hobbyhusets shop till ett mycket bra
pris. Cia har dessutom stor rea för att fylla på med  många roliga nyheter
!

Bio är något jag är mycket förtjust i och har alltid varit, min Mormor jobbade på stans bio när jag var liten
och sålde biobiljetter och godis där. Vi såg nog varenda Disneyfilm som fanns när vi var små och prydde
dessutom granngårdens ladugårdsväggar med Disneyplanscher så kossorna hade något fint att idissla till.....
Godis ja, det hör ju också ett biobesök  till och den gången i början av femtiotalet när min Farmor skulle
slå på stort och gå på bio med sin svägerska hade hon i största hemlighetsmakeri köpt en chokladkaka
till  biobesöket.
Som jag skrev nyligen var ju min Pappa traktens busgrabb och Farmor gömde noga chokladkakan i sin
handmuff. Men tro inte att detta hade undgått min Pappa inte - han tog givetvis chokladkakan från muffen,
 men innan han började äta av chokladen ägnade han en stund åt att fundera ut vad han kunde lägga i muffen
 istället för chokladkakan........

Farmor och svägerskan kom iväg på bio och när de satt där på bion och de tittade på den stora bioduken 
tog Farmor fram chokladkakan ur muffen och knackade med den oöppnad på sin svägerskas arm för att bjuda
henne att öppna och ta sej en bit. Efter lite knackande med chokladen från Farmor, som alltjämt tittade på bioduken hördes ett  illtjut och därefter ett våldsamt skrattanfall från  svägerskan, tant A!!!!!!
Både skriket och skatten fick många biobesökare att shyssja åt tant A. och Farmor undrade ju med såklart vad
som tagit åt henne där i biomörkret!
När Farmor tittade på sin svägerska så bara bubblade hon av skratt och hon pekade på Farmor hand!
Farmor satt och höll i en råttfälla istället för som hon trodde chokladkaka och där hade hon suttit och försökt
bjuda tant A. ........
Buspojken hade nämligen klurat ut att råttfällan hade samma mått som chokladkakan och lagt dit den istället!
Farmor kunde inte annat än att skratta hon med! Säja vad man vill, men bus kunde Pappa hitta på!
När vi nuförtiden ska gå på bio och ha choklad med frågar vi alltid:
-Har du råttfällan med dej?

TACK,TACK för alla kommentarer de glädjer mej så - på återseende och
Ha det finemang!


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Haha....vilken buse!!

Kan tala om att min pappa också varit och är en buse!!

Kanske är så att pappor ska vara busiga!! Hehe!

Ha en bra vecka!

2009-01-11 @ 21:00:23
URL: http://bigganpiggan.blogspot.com
Postat av: Vikkan

Kan det var så att våra föräldrar gjorde mer bus i sin barndom än vad vi gjorde???



Min far var nära på att bränna ner hela skogen runt Målilla Sanatorium när han var liten! De byggde en koja han och ett par vänner och de ville så gärna ha en lägereld i kojan! Sagt och gjort. De tände eld men förstod ju inte att lågorna skulle sätta taket av kvistar i brand.

De fick blixtsnabbt kalla på hjälp och vilken tur de hade som fick tag på min farfar i tid! Hjälp kom och skogen klarade sig!

Pappa fick utegångsförbud länge länge efter det!



Ljuvliga kort som alltid! Du är så duktig!

Kram Vikkan å busfröna

2009-01-11 @ 23:27:15
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: Michaela

Å vilken lite rolig historia!! vilka fina kort du gjort Lotta!!

Postat av: Lotta

Hej igen, åhh vad glad jag blev att du lämnat en kommentar hos mig, så kul med nya besökare! Jag lär kika in här emellanåt för att titta på dina fina alster och kanske knycka en och annan ide´. men det blir inte så mycket scrappat just nu men jag laddar för att åka på scrappeventet i april så jag får väl börja träna snart.

Kram Lotta (ja visst är det ett fint namn,hihi)

2009-01-12 @ 09:00:25
URL: http://lottaspyssel.blogg.se/
Postat av: Linda

Så söta kort Lotta, som vanligt! :) Och det är så kul att du alltid har något roligt att skriva, förstår inte hur du alltid kan komma på något.



Kramar

2009-01-12 @ 10:50:09
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Alexandra

Vilken klurig pappa, tur att han inte var så jäklig att han gillrade den iaf =) Som alltid så lyckas du få en att smälta med dina underbara kort, kändes härligt vårigt med pastelligt turkos & rosa! Kramar Alexandra

2009-01-12 @ 11:10:47
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Annbe

Vilka snygga kort med Maja Design pappren! Och vilken snygg stämpling du gjort på dom!!!!

2009-01-12 @ 11:26:26
Postat av: Theresia

Hej vännen!

Vilka underbart söta rosor, kanske man skulle beställa några - sitter faktiskt och gör ett kort nu. Ett på fyra månader är ju inte fy skam eller...

Kram Theresia

2009-01-12 @ 12:05:28
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Camilla Millas

Usch va besviken din farmor måste ha blivit och snopen!!!! HIHI



Fin fina kort:)



Ha det så bra



Kram

2009-01-12 @ 12:12:07
URL: http://millaas.blogspot.com/
Postat av: Karin- Essmo

Såå fina kort! Coolt att stämplar som du har gjort! =)



Så skoj & titta här & läsa & skratta, stackars farmorn din som blev utan choklad =) *fniss*



Ha det så bra!



Kram K.

2009-01-12 @ 13:09:52
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Mia

Superläckra kort! Man ser hur det översta glimmar och gnistar läckert! En råttfälla istället för choklad?! Jag hade dött!!! =) Du har förresten nåt i min blogg. ;)



Kram!

2009-01-12 @ 21:55:30
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Karin- Essmo

PS, jag har något till dig i min blogg..=)

2009-01-13 @ 11:26:58
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Malin

HAHA!En råttfälla!! Det var det bästa jag har hört på länge!!! Jag hade blivit hysterisk om det hade varit min choklad...det är lixom min akilleshäl. ta min choklad och du lever farligt. Jag kan lukta mig till en oöppnad kaka som det står Malin på ;P

Underbara kort! Du har en award att hämta i min blogg!



Kram!!

2009-01-13 @ 21:45:57
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: mia

En sån tur att fällan i alla fall inte slog igen om fingrarna, vilken buse...traktens Emil ;)



Du har gjort riktigt fina kort och målat Tilda så fint! Primarosorna är väldigt söta och användbara tycker jag och den där kantstansen är så läcker!

De blåvita korten är frostigt härliga!



Kram på dig!

Mia

2009-01-15 @ 19:02:43
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Cicci

Historan är ju helt underbar. Vilken finurlig liten kille.

Korten är så fina. De blå korten bara lyser vinter.

Kramiz

2009-01-15 @ 19:45:59
URL: http://ciicciiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0