Mors Dag och nåldyna i bakelseform å lurad Faster....



Vi brukar inte fira Mors Dag med några större åthärvor, men kort måste Morsan ha
och en liten present med förståss!
Här är kortet skapat med olika papper från Grapic 45, dom är underbara som jag
skrivit innan....

          

Närbild på rosetten i ena hörnet där bandet är dragit i kors i hål med öljetter.
Bakom motivet finns en tag med olika band som "dragsko".



Visst är detta motiv underbart! Det är inhandlat på Magnolia och det stod endast
" vintage stamps" på och vi föll pladask för detta motiv, som är uppstämplat med
mrökbrun Mementodyna på ljust craftpapper. Kinderna har endast fått lite chalkrodnad.
Spetsen är sydd med floss och jag gjorde småhål med silent settern på pappret
inan jag började sy.

 

Så här ser tagen (utstansad med Spellbinders) ut i sin helhet med text från PSX, F-1096 och
hjärta från en Martha S.stans. I den stora blomman i högra nedre korthörnet fick rosor i olika
färg och storlek samsas.




Framför TV:n sysselsätter jag med ofta med att virka och det senaste har
prinsessbakelser/nåldynor stått på programmet. Vi har överäckt dom i bakelse-
kartonger ,för det ska man väl med bakelser?!



Så här se en nåldyna i förtäckt form á la prinsessbakelse ut! Den är ca 6cm hög
och en omkrets på 9cm. Innan bottenplattan och spetsduken syddes fast
petade vi i en påse grötris som tyngd.
På toppen är en rosa ros fastsydd liksom pärlor som "florsocker". Jag har tänkt att
ha mina dekorationsnålar till korten på min dyna.

Min Faster är ju en form av extramamma för mej och i tisdags fick hon sin bakelse
och det blev lite tokigt......
När jag kom till henne räckte jag över bakelsekartongen med ett stort leende och hon
blev så glad över innerhållet, som skulle smaka så bra till lite kaffe!
Det vara bara det att hon var tvungen att kolla några bröd i ugnen och satte kartongen på
köksbordet och hastade vidare med sina köksbestyr.

Jag satte mej på min vanliga plats i hennes kök och sa inte ett knyst om innehållet.
Och sedan ringde hennes särbo och Faster kvittrade:
- Lotta kom nyss och vi ska ha fest, hon har med bakelser!!!!
Jag sa fortfarande inte ett knyst, men
det var svårt.......
Samtalet avslutades, Faster tog fram assietter och en sax och klippte förväntansfullt  upp kartongen!

Hennes häpna min och hur hon slog ut med armarna och vek sej dubbel av skratt, så
tårarna rann sitter etsat på min näthinna!
Jodå, vi fick kaffe till sist och Fasters goda kakor slår alla bakelser! Men gissa vad Faster gjorde?
När hennes särbo och hon ätit middagen klar fram på dagen reser hon sej upp och går till skafferiet
och säger:
-Det blev lite bakelse kvar sedan Lotta å já mumsade innan idag......

Hoppas att ni alla har det bra och kan njuta av sommarvärmen som nu råder!

Skutt & Kram,


Kommentarer
Postat av: Linda Horn

Ååååh, gud vilken härlig nåldyna!!!! Du lånar möjligtvis inte ut mönstret?? visslar oskyldigt Skulle själv vilja göra en sån till min väninna, som syr massor!!!

2009-06-01 @ 13:06:01
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Ha ha ha, härlig historia och underbar bakelse. Jag har en liknande här hemma som står och läskar mig hela tiden. Ha det gott. Kram

2009-06-01 @ 22:39:40
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Karin/essmo

Kortet är verligen supersnyggt! Jag gillar med Graphis 45, dom är LÄCKRA!! =)

Å vilken bakelse! Sååå mumsig.. kan tänkas att det belv torrt till kaffet *fniss*

kram kram!

2009-06-02 @ 18:37:41
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Vilken underbar nåldyna, förstår att den pryder sin plats i pysselrummet. Tack för gott skratt idag, det var välbehövligt.

kram Annika

2009-06-02 @ 18:58:17
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: zizzi

Hej Lotta



Åhhh vilka underbara bakelser du bjuder på.... Helt ljuvliga. Hos mig är det fullt upp men jag hinner ju allt förbi här titt som tätt; även om jag inte kommenterar varje gång. Kram på dig

2009-06-02 @ 22:51:34
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Härligt annorlunda kort...älskar detaljerna och de lite skarpare färgerna.

Hoppas du får en skön dag.

2009-06-04 @ 07:19:28
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ett riktigt härligt vintagekort. Den är superfin stämpeln och detaljerna mitt i prick. Det blev uppskattat kan jag tro!

Visst är det kul att virka och din bakelse/nåldyna är super. Sedan att ett gott skratt förlänger livet vet vi väl alla. Älskar att skratta så tårarna rinner. Man skulle göra det oftare;=D!!



Ha det bäst och stor kram till dig/Gunilla

2009-06-04 @ 11:14:41
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: IreneR

For en lekker prinsessekake! Har du en oppskrift/fremgangsmåte til den?

2009-06-04 @ 12:04:47
Postat av: Mia

Grymt kort med så många läckra detaljer! Och bakelsen....ser så mumsig ut. Säkert nyckelhålsmärkt. =)



Kram!

2009-06-04 @ 21:05:03
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Cathrin

Ja jag säger då det, du måste ha en räv bakom varje öra. Lura sin gamla faster på detta vis, prova inte med mej bara, blir galen om jag blir lurad på en stor bakelse. Ha det gott vännen min, Cathrin

2009-06-05 @ 11:30:55
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Anneli Mellstrand

Skulle hemsk gärna vilja ha mönstret och försöka göra en

Kanonfina

2009-06-06 @ 10:17:08
Postat av: Malin

Underbart kort!! Så välarbetat och snyggt =D

Bakelsen är maffig!! Sådana borde min mamma kunna virka till mig =D Är det något som jag är ruskigt dålig på så är det att sticka och virka. Maskorna blir olika stora...du ska se lovikavantarna som jag stickade en vinter. Den ena handsken var jättefin och liten medans den andra var som en grytlapp!



Ha en härlig helg!!



Kram!

2009-06-06 @ 22:58:47
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Cornelia

ha ha ha

Jadu... den som kunde virka som du!!! Jag har virkat två saker i mitt liv, som jag kommer ihåg: ett pennskrin i brunt och gult, som var för kort, så inga pennor fick plats i det... samt en röd, rund liten duk som veckade sej så "vackert"... inte.



Och då ska du veta att min mamma råkar vara textillärare... hmmm... stackars hon, hon får skämmas över mej! S

2009-06-06 @ 23:46:20
URL: http://www.raggsocka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0