MacKenzie, CC i Skövde å skrattande tågresenär.....



Hobbyhuset har mycket nytt i shopen däribland dessa söta motiv i Design by Katja,
MacKenzie. Hon är så denna Mackenzie och att hon har på sej hängselbyxor, som
jag själv är förtjust gör det bara bättre.....Motivet är färglagt med MCP-teknik med lite vita
pennstreck. Papper från Prima med läckra glitterdetaljer på blommorna, det randiga pappret
bakom motivet  är baksidan av det blommiga.
De vårlika blommorna är även de Primas och de finns med i Hobbyhusets shop liksom
många nya fina band och glaze som är på texten bland annat!




Mackenzie med sin nalle fick bli Tummelisa på detta DT-kort åt Hobbyhuset sittande
i en utskuren tulpan i det fina Primapappret.
Flickan är färglagd med akv.pennor och liksom tulpan monterad med 3D i olika höjd.
Allt material finns hos Hobbyhuset.



Förra helgen var det CC på Hobbyhuset och detta kort gjorde jag som inspiration till
min kortskiss i en tävling. Flickan på moitvet heter Mimosa och finns hos Bildmålarna
och hon är färglgad med MCP-teknik. Cirklar utskurna med shapecutter.



Skövde Scrap- och Stämpelmässa

Japp, dagarna går och snart är mars slut så det är kanske bäst att redan nu sätta ett kryss
i kalendern den 2 maj för då är det mässa med crop i Skövde!!
Läs mer om denna mässa och alla företag som är där på http://scrapochstampelmassan.blogspot.com/
Det går även att vinna inträdesbiljetter dit  och det kan du läsa mer om där eller hos Hobbyhuset
som kommer att vara på plats! Hoppas vi ses där!


Häromsist skrev jag ju om maken och hans förmåga att glömma saker på tåget, men det kan ju
faktiskt i våra stressade tider ske att det hänger med saker på tåget som inte ska det......
Min kusin med familj flyttade för några år sedan härifrån mörka Småland till Skåne och en dag
skulle den äldsta dottern med tåget upp hit för att hälsa på själv för första gången.
Hon var väl 12 år sådär och hade sett framemot att få åka själv och laddat med godis, fika och
tidning som tidsfördriv på tåget. Min kusin och lilla syster på 10 år kom med storsyster i sista minuten
till Lunds tågstation och bilen blev inte parkerad helt bra, men de var ju snart åter........

X2000 kom punktligt och min kusin V. med lillasyster i följe var ordentliga och följde med resenären
ombord på tåget för att installera henne inför första tågresan på egen hand.
Vid sista kramen och förmaningstalet sa tåget pysssssshhhh och började accelerera med kusin
och lillasyster ombord!!!!
X2000 var snart i full färd med nästa anhalt i Hässleholm och min kusin fick ett hysteriskt skrattanfall
stående mitt i gången och hon kunde bara inte sluta skratta över situationen att både hon och lilla-
syster var ombord! Den äldsta dottern som sett fram emot sin första egna tågresa blev förståss sur
som ättika
och låtsades inte om den skrattande modern och lillasyster, som turligt nog inte stannat i
den slarvigt parkerade bilen satte sej tyst i ett ledigt säte.....

Efter en stund kom konduktören, någon hade kanske larmat om det skrattande kvinnan och undrade
vad som stod på.
- Vi ska inte med, hulkade med kusin fram, det är hon som har biljett, vi skulle ju bara se till att hon kom
väl tillrätta innan avfärd!
Konduktören ordnade så att min kusin och lillasyster kunde kliva av i Hässleholm och där vänta på retur-
tåg till Lund, men det tog ju ett par timmar i anspråk.....Min kusins make ringde på mobiltelefonen
och undrade var de höll hus och jag garanterar att han inte fattade något då min kusin yrade något om
Hässleholm varvat med massa skratt.......
Väl i Lund stod bilen kvar och utan böteslapp konstaterade min kusin med en lättad suck.

Efter den upplevelsen med X2000, som bara stannar snabbt vid perrongen har min kusin stått kvar
utanför vid senare resor och vinkat. Den stora tösen har lättat vinkat i sätet för hon vill aldrig mer vara
med om den färden......bara så pinsamt......

Ha det väl och var rädda om varandra! TACK alla för era gulliga kommentarer, jag blir så glad ska ni veta!
Nu i veckan ska jag ut på en rejäl bloggrunda och se vad ni alla ha skapat för fint!
Det sista har tiden runt mej försvunnit, mycket med familjen, räddat fastfrusen svan, spårat mina blodprover
som hamnat på  vift och mycket sånt där annat som bara "ramlar på", men nu hoppas jag att jag är "back on
track " igen!


Kommentarer
Postat av: Cicci

fniss Så många gånger jag funderat hur jag skulle reagera om jag inte hann av tåget när man bara ska vinka av. Jag kan precis se mig själv skrattande så tårarna rinner. Tack för alla roliga vardagsäventyr du bjuder på.

Så fyndiga kort du fått till. Gillar speciellt hur du satt halvpärlorna på sista kortet.

Kramiz

2009-03-22 @ 22:01:44
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Helén

Härliga kort! Gillar särskilt hur du fått till det med lilla Tummelisa i blomman - en jättefin idé!

2009-03-23 @ 00:56:00
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Mia

Vilka superfina kort med ursöta stämpelmotiv! Fasen att jag missade Hobbyhusets CC...det brukar ju vara så kul med utmaningar! Nåja, det går väl fler tåg. Tåg ja....historien är ju underbar. Ja, förutom för din äldsta dotter då. =)



Kram!

2009-03-23 @ 18:17:11
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: sannaf

Himlans jätte fina å söta kort! Å tack för att du alltid lämnar så söta kommentarer i min blogg! Det värmer verkligen ska du veta!

KRAM

2009-03-23 @ 18:39:03
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: VeronikaP

Ha, ha, vad roligt du skriver!!



Vi skulle åka från Karlstad-Borås med dagsigruppen jag jobbar med. Mammor och pappor skulle vinka hej då och se till att barnen fick en sittplats.... Hel plötsligt5 började tåget rulla med 3-4 föräldrar på!!!! Men en snabbtänkt förälder på utsidan hann öppna dörren så att tåget stannade!!

Ha, ha - jag fick samma skrattanfall då!

2009-03-23 @ 19:36:08
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

vad roligt med mässa!!

Men nu får det vara nog med det för min del ett bra tag framöver..min plånbok är inte glad ;)

Korten är superfina!

Tummelisakortet var ju för sött! Gulligt när du placerat henne i blomman =D

Ta hand om dej å hälsa familjen!!!

STOR KRAM Petra

2009-03-23 @ 20:54:25
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Maria O

Hej där.

Skönt att "höra" att fler har varit dåliga på att blogga och gå på rundor.

Fina kort du gjort som vanligt:-)

Härliga bjuder du på oxå. Förstår att hon blev sur som ättika. Det hade jag med blivit.

Mycke tåg och roligheter det senaste...

MAria

2009-03-24 @ 11:00:30
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Cicci

Du har en award att hämta i min blogg.

Kramiz

2009-03-24 @ 12:05:14
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Erica

kikat runt lite å jag tycker du har gjort en massa fint!! Tack för inspirationen!!

2009-03-24 @ 18:13:31
URL: http://spacemouse.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Man får sig altid härliga skratt när man läser i din blogg! TAck!

Fina kort! Tummelisa var ju barra för gullig! Kul idé att utnyttja papperet som du gjort!

2009-03-24 @ 22:35:15
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Söta kort du har gjort.

2009-03-25 @ 12:44:21
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: karin/essmo

Vilka fina kort! =) Gillar hur stämpelmotivet sitter i blomman, himla fint!

Det skall bli så kul med mässa & träffas igen!



Vilken härlig tåghistoria, det är nog tur att jag inte åker tåg så ofta, det verkar hända en himla massa saker då *fniss*



kram på dig!

2009-03-25 @ 19:10:16
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: sari

Underbara kort igen av dig! Gillade den i mitten liiiite extra =) Vad är det med tåg & din släkt? S

2009-03-26 @ 05:47:57
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vill du vinna en helt ny mobiltelefon?

http://click.double.net/?25669;188;10613



Eller letar du kanske efter ett jobb?

http://click.double.net/?25669;454;11268

2009-03-26 @ 15:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0