Studentkort + presentpåse till Hobbyhuset å soptunnedyk....



Många olika högtider står framför dörren, konfirmation, student eller rentutav något
bröllop och Hobbyhusets shop har många olika av Maja Designpapprena  att välja på
som passar bra till diverse högtider.
studentkortet här ovan, som är ett DT-kort  tycker jag det fina studentpappret talar för
sig själv, lite band och blåa rosor och ett utstansat "grattis" och så var studentkortet klart!

Appropå högtider och bröllop så pågår en skis tävling till både kort och LO i Hobbyhusets
Inspirationsblogg
, ni hänger väl på!



Presentpåsar kan man ju variera i det oändliga och denna DT-påse till Hobbyhuset
är gjord med tanke på Mors Dag
. Storleken på påsen är ca 13x18 cm och det lär
ju få rum en chokladbit eller två eller tre........
Även här är det papper från Maja design, som hittas i shopen liksom allt övrigt material.

   

Lite småbilder -  baksidan av påsen med knappar upptill, som finns i en härlig knappmix från Inkido.
Presentpåsens spetshandtag är liksom stämpelmotiven från Inkido och Hobbyhuset har många av
deras olika produkter i shopen, strassen anlände tex för  någon dag sedan.
En närbild på rosen, som är färglagd med MCP-teknik, glaze på bladen och stardust stickles på rosen
som är 3D monterad i olika höjder för lite mer effekt.
Gjorde hål runt hela ytterkanten och drog streck för att på en sydd känsla.Texten gillar jag skarpt och den
känns användbar även när Mors Dag är över.



Åsså, ytterligare kort med ekorren Doraline från Motivet och nu när olika avslutningar
för barnen närmar sej så blev det två likadana kort  gjorda i helgen med tanke på kör-
ledarna. Dottern valde motiv och inte mej emot med Doraline, det är så kul att göra kort
med denna mysiga "korre"!



Här tror jag att de "glimmermistade" blommorna syns lite mer. Papper på korten är från
Daisy D, Spellbinders till utstansning och färgläggning MCP-teknik.

Det är bara att återigen konstatera att denna hobby gör en lite "skadad".......Maken skakade ordentligt
på huvudet när han kom hem häromkvällen!
Då jag öppnat en ny chalkdyna märkte jag direkt att locket glappade och inte satt fast riktigt för när du
lyfte chalken,  så låg locket kvar på bordet och det kan man väl kalla lite glappt?

Glappandet och det lösa locket störde mej och vips så slog det mej - jag hade ju för någon dag sedan
rensat på skrivbordet och kastat en i annan färg - men vaddå det var ju ett lock !

Turligt hade inte soptunnan blivit tömd, så nu gällde det att först och främst hitta påsen med den slängda 
chalken i. Mitt i soptunnerotandet kom maken hem i bil och körde in på parkering bredvid huset, men det
märkte inte jag, det gäller ju att koncentrera sej och allrahelst när det är något viktigt.........

Han kom precis lagom runt källarknuten, där vår soptunna står och ser hur jag sliter upp en påse och hojtar:
-Yes, yes och håller i triumf upp den kastade gamla chalken!!

Han behövde inte säja så mycket, huvudskakningarna sa en del liksom den djupa sucken, men
jag tror att varje människa som blivit biten av denna hobby hade gjort likadant, tror inte ni?

Ha det toppen och pyssla lugnt!


Kommentarer
Postat av: Eva Bergman

Jo nog tyder det på någon skada.Skulle gjort lika själv,fast jag har inte slängt min gamla just med tanke på glappheten(visst har de blivit sämmre?} som jag råkat ut för.

2009-05-14 @ 15:38:39
Postat av: zizzi

Ha ha ja vi är nog lite galan vi som pysslar med detta..........Men ack så mycket fint du gör så det är ju helt klart värt det. Kram

2009-05-14 @ 16:22:00
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hrm, skulle aldrig erkänna att jag är fixerat skadad. =0)

Vilket fint studentkort. Sitter precis med ett eget. Påsen är klart vacker. Doraline är ju bara för söt.

Tack för tips om att byta ut locken. Jag har också fått nya chalks med glappa lock. Morr!

Kramiz

2009-05-14 @ 17:24:52
Postat av: Cicci

Där försvann visst avsändaren.

Kramiz

2009-05-14 @ 17:26:28
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Elzie

Du milde tid! Ha, ha, ha, nu fick man sig ett gott, igenkännande, skratt i alla fall. Har en chalk som bara släpper från asken. Lika irriterande det.

Hoppas du får en bra helg.

Kram Elzie

2009-05-15 @ 09:52:21
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Hej! Javisst är spikmattan underbar. Min sambo och jag började för några månader sen och kan inte sluta. Underbara alster du har skapat. Härligt! Ha det gott!! Kram

2009-05-15 @ 23:16:10
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Tiggy

Tjusiga alster! :D

2009-05-16 @ 00:06:20
URL: http://www.tiggys.blogspot.com
Postat av: Kamilla

*skrattar så jag vrider mig i plågor* alltså, det är sån man blir!!!

Det kan inte hjälpas, vad är lite soptunnerotande om man får ett lock som passar??

Underbara kort du gjort!!verkligen fina och stämpeln från motivet var ju bara sååå söt!!!

kram kram

2009-05-16 @ 10:06:57
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Elzie

Nej du, det har inte blivit av - heller! Får ta nya tag nu i höst och "börja om från början". Just nu är det stiltje på skaparfronten.

Kram Elzie

2009-05-16 @ 11:23:49
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Karin/essmo

Vilka läckra kort! å påsen är ju underbar! såå läcker! Du är ju bara sååå bra på att få ihop det så snyggt! =)



*fniss* jag har nog en å annan gång dykt ner i papperskorgen efter saker.. men soptunnan.. nää inte än, men jag förstår dig till fullo! =)=)



hoppas du får en härlig helg!

kramkram!

2009-05-16 @ 11:57:59
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Örnen

Hej!

Underbart fina kort du gör :-)

Är ramarna till Doralinekortet Spelbinders?

Ha det bra.

Kram.

2009-05-17 @ 08:14:36
URL: http://ornen.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Vilka härliga kort Lotta! Tack även för alla goa historier du delar med dig av.

kraaam Annika

2009-05-17 @ 14:05:20
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Malin

Underbara kort!

Roligt att du gillar stämplarna =) Det var lite tanke bakom att du fick den med hästen ;P



Ha en härlig kväll!



Kram!

2009-05-17 @ 21:15:50
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0