Kort i lila å turkos, groda å läckra "svampar".......



                      

Här är mitt kort till den norska tidningen " ett trykks" tävling månaden maj. Färgerna
som ska framträda är lila och turkos. Lila och turkos är ju sedan lång tid mina favorit-
färger, men det är nog första gången jag kombinerar dom!
Stämpel, Doraline med ballong från Motivet färglagt med Copic Ciao. Har använt Spellbinder 
dies till stansning.

                                                              

Papper från Maja design, Inkido och Kasiercraft och swirlstämpel med lila stazondyna från
Kaisercraft runt kanten. Turkost band och några nålar från bla Maya Road.

                                

Blommorna har fått duschar av Glimmer mist och ni kanske kan se glimmret en aning!
Stardust stickles till att få ballongen att glittra. Text QK handprint ett av mina första QK alfabet
och jag är ännu mycket förtjust i det!



Grodan från Penny Black, "found love!" är till en av min brors pojkar, Oliver.
De äldsta grabbarna har just börjar läsa och skriva, så det är extra kul att stansa ut deras
namn, här är det QK Vixen.
Motivet färglagt med promarkers, papper Grapic 45, där många "baksidor av pappret också
är supersnygga! Stansat ut med Spellbinders och embossat det enfärgade med CB prick folder.

Nu under ledigheten har jag passat på att lägga till ytterligare ett år i mitt liv och firat födelsedag.
Mina när och kära uppvakatde med många fina saker - smyckesskrin, saker i sk fattigmanssilver,
skön tunika, fina teckningar och en vacker fjäder från en ormvråk!
Där jag växte upp på landet fanns det alltid många ormvråkar och de har en särskild plats i mitt
hjärta, dessa ståtliga vråkar!
Yngsta dottern hittade fjädren mitt i paddocken när hon var i stallet ( handen är nästan helt återställd
nu, bra lite blålila kvar, men hon kunde inte hålla sej därifrån "måste bara rykta lite...")

Igår när vi var ute och åkte fick jag bevis på att jag börjar bli lite äldre och tydligen mer lik min mamma
än jag vill tillstå..........
Äldsta dottern berättade hur pinsam jag hade varit härom året då hon och en kompis åkte bil med mej
och vi passerade en affär som firade något jubileum och hade ställt ut svampar ( i mina ögon tydligen)
i olika färger och höjder på trottoaren utanför butiken.
Jag pekade ivrigt på de fina svamparna, så tjejerna skulle se hur läckert  och glatt det såg ut!
Dottern nästan svimmade av pinsamhet inför sin kompis: det var den stadens Kondomeria, som hade ställt ut reklamkondomer i modell jättestor och  som jag trodde var svampar och ett käckt inslag på trottoaren..........

Det som gjorde att jag kände mej äldre och mer lik Morsan var kommentaren jag kläckte när hon berättade
detta:
- Va, har mormor sagt så, hahaha, hon är lika kul som alltid!
- Nä, det var DU och det var för två år sedan svarade dottern, för dina "kondomsvampar" lär jag inte glömma!

Så det är bara att konstatera att jag börjar bli äldre, för detta var lätt något som Morsan kunde ha sagt.....
Men då Morsan och jag alltid har så väldigt roligt tillsammans hoppas jag att mina döttrar &já kommer
att få ha lika roligt när de blir äldre med!

Ha en härlig fortsättning på helgen!



ps. jag har bytt glasögon.......

Kommentarer
Postat av: sari

ha ha haaa... "svampar"... =) Underbart vackra kort du har gjort igen!

2009-05-24 @ 09:54:21
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Marie Gustafsson

Jag är säker på att du o dina döttrat kommer få superkul tillsammans ni åxå!! Kul med kondomerna, eller svamparna(?)...

Kram!

2009-05-24 @ 18:45:08
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: sannaf

Åååååååååååååååååå vilka sööööööta kort!!!!!!

KRAM KRAM

2009-05-24 @ 21:13:56
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Karin/essmo

Superfina kort! Grodan är ju jättegullig !



Kul med "svamparna" känns dock skönt att veta att du har bytt glasögon ;)



STORT GRATTIS i efterskott.. har helt missat att du har fyllt år! *kram*

2009-05-24 @ 21:43:01
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Sunblizz

Underbart söta kort!!! :)



Hahaha "svampar" ...tihihi tack för ett gott skratt :))



Kram!!! // Sara

2009-05-24 @ 23:53:09
URL: http://sunblizz.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Kul historia fniss Läckra kort! Tack för din kommentar om stjärnan. Kram

2009-05-25 @ 10:38:12
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Korten är helt underbaaaara som vanligt ;)

Och alltså, man får alltid ont i magen av att besöka dig, för man skrattar till man får kramp *hihihih* svampar .....HHHAhahahhhhaaa

kram kram

2009-05-25 @ 12:53:57
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Cicci

Grattis!

Vad roligt du delar med dig av ur ditt vardagsliv. Ännu en gång har du fått mig att skratta. Tack!

Härliga kort!

Kramiz

2009-05-25 @ 21:14:20
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Chruss

Hahaha, jadu, ibland ser man inte iallafall och ibland ser jag för mycket så jag fäller nån kommentar och alla vrider sig i skratt eller tycker man är pinsam.

Finfina kort!!!

2009-05-26 @ 18:32:59
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0